اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه فارس خبر داد

آزادی بیش از 4 هزار زندانی طی 9 سال

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد دیه فارس گفت: از سال 81 تا پایان سال 90، 4 هزار و 605 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان توسط ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

آزادی بیش از 4 هزار زندانی طی 9 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیدمعین موسوی صبح امروز در همایش گلریزان آزادسازی زندانیان بدهکار جرایم غیرعمد اظهار داشت: در سال 90 بیش از 71 درصد کل بدهی مددجویان آزاد شده با تلاش ستاد دیه و شوراهای حل اختلاف از شکات تخفیف گرفته شد.

وی افزود: 29 درصد باقیمانده بدهی به ترتیب از طریق کمک بلاعوض از محل بودجه کل کشور، پرداخت تسهیلات بانکی، نقدینگی مددجویان و پرداخت خسارت بیمه تامین شد.

موسوی ادامه داد: در سال گذشته 494 نفر از مددجویان آزاد شده از زندان دارای جرایم مالی غیرعمد از قبیل عدم پرداخت مهریه، صدور چک، ضمانت، مطالبه وجه، سفته و ... و 420 نفر نیز دارای جرایم دیه غیرعمد مانند قتل و ایراد صدمات غیرعمد ناشی از تصادف، تیراندازی خطایی و حوادث کارگاهی بوده‌اند.

عضو هیئت امنای ستاد دیه کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر در 32 استان کشور ستاد دیه راه‌اندازی شده و ستاد دیه فارس یکی از موفق‌ترین ستادهای کشور است.

اسدالله کربلایی قدیر افزود: در پنج ماه نخست سال جاری ستاد دیه استان تهران با همت عالی خیران 178 زندانی را به آغوش خانواده خود بازگرداند که 154 نفر از آنان زندانی مالی و 24 نفر زندانی دیه بودند.

وی تصریح کرد: زمانی که ستاد دیه تشکیل شد دیه کامل مرد مسلمان 250 هزار تومان بود اما در حال حاضر از سوی ریاست قوه قضائیه مبلغ دیه مرد مسلمان 84 میلیون تومان و در ماه‌های حرام 126 میلیون تومان اعلام شده و لازم است که خیران در کمک‌های خود به این موضوع توجه کنند.

این مسئول اضافه کرد: استان فارس بالاترین میزان تصادف در کشور را دارد و بسیاری از موارد جرائم غیر‌عمد که منجر به دیه می‌شود در اثر تصادف به وجود می‌آید.

عضو هیئت امنای ستاد دیه خاطرنشان کرد: استان فارس با 87 تصادف از ابتدای سال جاری تا به امروز مقام نخست تصادفات را به خود اختصاص داده است و پس از آن خراسان با 74 تصادف، خوزستان با 60 تصادف، گیلان 50 تصادف، اصفهان 41 تصادف و ایلام، اردبیل و خراسان‌جنوبی با موارد انگشت‌شمار تصادف در انتهای این لیست جای دارند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول