اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان خبر داد

توزیع 14 هزار جلد کتاب بین کتابخانه‏‌های شبستانی سمنان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از توزیع 14 هزار جلد کتاب بین کتابخانه‌های شبستانی مساجد این استان خبر داد.

توزیع 14 هزار جلد کتاب بین کتابخانه‏‌های شبستانی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏‌الاسلام ولی‏‌الله مصائبی عصر امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگاران در این زمینه افزود: این تعداد کتاب علاوه بر کتابخانه‏‌های مساجد بین کانون‏‌های فرهنگی مذهبی، حوزه‌های علمیه، هیئت‌های مذهبی و مبلغان نیز توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد کتاب با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، تاریخی و قرآنی است اظهار داشت: تجهیز کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از مهمترین اهداف این اقدام  است.

مصائبی با تاکید بر استفاده از فرصت ماه رمضان در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد افزود: تجهیز کتابخانه‌های مساجد، نقش مهمی در جذب جوانان به این اماکن مقدس دارد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در پایان افزود: توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی زیرساخت اصلی حرکت‌های علمی و پژوهشی در کشور است که نقش مهمی در پیشبرد اهداف علمی و فرهنگی امروز جامعه دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر نیز در ادامه این گفت‏‌وگو، از برگزاری برنامه‌های با عنوان "سحرخیزان" ویژه روزه اولی‌ها در شهمیرزاد خبر داد.

حجت‏‌الاسلام غلام‌رضا زاهدی با اشاره به برگزاری برنامه "سحرخیزان" ویژه روزه اولی‌ها در شهمیرزاد، افزود: این برنامه با همکاری و مشارکت شهرداری شهمیرزاد و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر به منظور تشویق و ترغیب نوجوانان به اهمیت نماز و روزه برگزار می‌شود.

وی اظهارداشت: در گذشته در بین خانواده‌ها مرسوم بود که برای افرادی‌ که به شرایط روزه‌داری رسیده‌اند جشن و یا مراسمی به عنوان یادبود برگزار می‌شد و آنها را با آئین روزه و روزه‌داری آشنا نموده و این احکام الهی را برایشان بازگو نموده و نوجوانان را به این کار تشویق و ترغیب می‌کردند.

زاهدی با تاکید بر اینکه دوره کودکی و نوجوانی در تربیت اسلامی حائز اهمیت بسیار است، تصریح کرد: چنانچه حضرت علی(ع)می‌فرمایند "قلب کودکان و نوجوانان مانند زمینی خالی است و هر آنچه در آن افکنده شود می‌پذیرد".

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه قبل از اینکه قلب کودکان سخت و عقلشان به چیزهای دیگر مشغول شود باید در تربیت دینی آنها اقدام کرد.

وی در پایان اظهار داشت: مسئولان فرهنگی و خانواده‌ها باید تبلیغات بسیار گسترده‌ای در رابطه با کشاندن کودکان و نوجوانان به سوی عبادت و نماز داشته باشند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول