اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از طرح "کتاب من" صورت گرفت

سفارش 7 هزار عنوان کتاب در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان از سفارش بیش از 7 هزار عنوان کتاب با بهره‌گیری از طرح کتاب من در شهرستان دشتستان خبر داد.

سفارش 7 هزار عنوان کتاب در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان علی دهقان بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی کشور هستند و تلاش برای رفع نیازهای فرهنگی مردم در عرصه مطالعه و کتابخوانی از وظایف مهمی است که ایشان عهده‌دار هستند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: به روز کردن منابع و مخازن کتابخانه‌های عمومی از مهم‌ترین مسائل در رفع نیازهای فرهنگی جامعه است و اجرای طرح کتاب من در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور از عوامل مؤثر در بهبود این وضعیت است.

دهقان برقراری عدالت فرهنگی و تامین کتب مورد نیاز اعضای کتابخانه‌های عمومی را از اهداف طرح "کتاب من" دانست و اذعان داشت: هدف از اجرای طرح کتاب من برقراری عدالت و پیشرفت فرهنگی در سراسر کشور است و در این طرح پاسخگویی به نیاز اعضای کتابخانه‌های عمومی با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به ساز و کار این طرح اضافه کرد: در این طرح کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور را بهره‌گیری از سامانه سفارش کتاب بر اساس نیازها و خواسته‌های مطالعاتی اعضای خود و بر اساس فرهنگ جامعه به غنی‌سازی مخازن و گنجینه‌های کتب خود می‌پردازند.

این مسئول متذکر شد: توجه به سطح سواد و تحصیلات افراد از خصوصیات طرح کتاب من است و به طوری که دکترها حق سفارش هشت عنوان کتاب در سال، کارشناس ارشد شش عنوان کتاب در سال و کارشناسی و پایین‌تر حق سفارش حداکثر چهار عنوان کتاب را در طول سال دارند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان عنوان کرد: در شهرستان دشتستان استقبال خوبی از طرح کتاب من شده و در تمام کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان شاهد اجرای طرح کتاب من هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود در سال جاری بالغ بر هفت هزار عنوان کتاب از طریق طرح کتاب من در این شهرستان سفارش شده که 50 درصد از این سفارشات را دریافت و در اختیار متقاضیان قرار داده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود با شروع سال تحصیلی جدید استقبال از این طرح به شدت افزایش یابد.

دهقان ابراز داشت: این طرح در غنی‌سازی فعالیت‌ها و پژوهش‌های دانش‌آموزی و دانشجویی بسیار مؤثر است و تبلیغات گسترده‌ای در سطح مدارس و دانشگاه‌های شهرستان در ارتباط با این طرح داشته‌ایم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول