اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

کتاب البرزنامه در کرج رونمایی شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی کتاب البرزنامه در کرج رونمایی شد.

کتاب البرزنامه در کرج رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نویسنده و گردآورنده کتاب البرزنامه یک ظهر امروز در مراسم رونمایی از این کتاب اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌های‌ انجام شده تالیف این کتاب در 12 نسخه انجام می‌شود.

مهراب رجبی افزود: استان البرز دارای جاذبه‌های بسیار زیادی است لذا می‌طلبد تا فعالیت‌های هنری در این استان بیش از گذشته انجام شود و با تلاش مضاعف از سوی هنرمندان این استان و جاذبه‌های آن به جهان شناسانده شود.

وی ادامه داد: وجود جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و مذهبی، وجود آثار ارزشمند در دوران مختلف در این استان خود گویای مهم بودن استان البرز است.

این هنرمند تأکید کرد: تألیف این کتاب با هدف آشنایی مردم با آثار تاریخی، گردشگری و اماکن مذهبی این استان است که امیدواریم بسیاری از مردم را به خود جلب کند.

رجبی خاطرنشان کرد: در زمان نگارش البرزنامه و همچنین پس از انتشار آن متوجه شدم شمار دیگری از علاقه‌مندان و محققان و تحلیلگران در پی تدوین مطالبی در خصوص البرز بوده و کتب و مقالات دیگری از آنها مفید و قابل استفاده باشد تالیف شده که امید است در محقق شدن و تکمیل کردن این اثر ارزشمند مددرسان باشند.

وی تأکید کرد: در اختیار گذاشتن اسناد و منابعی که در اختیار اشخاص، اماکن و... است می‌تواند در آینده ما وادار به انتشار کتاب‌هایی دیگر در این زمینه کند که این مهم می‌تواند پیشرفت و توسعه را در این استان به همراه داشته باشد.

رجبی با اشاره به این که البرز تنها استان دارنده کتاب 12 جلدی جامع است یادآور شد: تا کنون در شهرهای بزرگی چون اصفهان، آذربایجان و حتی تهران در رابطه با استان کتاب‌هایی به چاپ رسیده که به 12 جلد نرسیده است.

به گفته این هنرمند در این 12 جلد به مسائلی چون بررسی و معرفی فرهنگ بومی، شرح فرهنگ مهاجر و بیان خرده فرهنگ‌ها که به نظر می‌رسد در البرز کنونی چندان هم قابل تفکیک نبوده و بر اثر آمیختگی، فرهنگ واحدی را به وجود آورده است به همراه معرفی مکان‌های مقدس همچون: مساجد، تکایا و امامزاده‌ها، گورستان‌ها، اماکن تاریخی، ابنیه باستانی و جاذبه‌های گردشگری، رجال و مشاهیر علمی و فرهنگی و همچنین نمادهای فرهنگی و صنایع دستی نیز پرداخته شده است.

انتهالی پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول