اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

فیلمسازان از هالیوود کپی‌برداری نکنند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: فیلم‌های ماورایی ساخته‌شده در کشور ما، کپی‌شده فیلم‌های هالیوودی است که به دنبال تحقق اهداف صهیونیست‌ها در جهان است و باید فیلمسازان از این مسئله بپرهیزند.

فیلمسازان از هالیوود کپی‌برداری نکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، معصومه ظهیری در نشست نقد و بررسی فیلم‌های ماه مبارک رمضان که در جامعه الزهراء برگزار شد، به نقش صدا و سیما در فرهنگ‌سازی جامعه اشاره و اظهار کرد: با پیشرفت ارتباطات میان مردم، مطالبات نیز در این عرصه بیشتر شد و همین مسئله موجب ارتباط بیش‌تر رسانه‌ها و مردم شد.
وی افزود: امروز رسانه به وسیله‌ای برای حساس‌کردن مردم به یک موضوع خاص، انتشار فرهنگ‌‌ها از مرز‌های جغرافیایی، آموزشی و اطلاع‌رسانی تبدیل شده که از سوی هر قشر و نسلی مورد استقبال قرار گرفته است.
ظهیری با اشاره به وجود اشکالاتی در فیلم‌های پخش شده از سوی صدا و سیما در ماه مبارک رمضان ادامه داد: نخستین اشکال این فیلم‌ها، نبود خانواده سالم در این  سریال‌ها بود، به طوری که در فیلم «سقوط یک فرشته» مشاهده می‌شود که بازیگران اصلی فیلم، زن یا مرد خانواده وجود نداشت و حتی پسری که نقش منفی این فیلم بود، پدر و مادر نداشت.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد:‌ در این فیلم خانواده‌ای مذهبی که در آن پدر سارا،‌ خواهر‌خوانده او و مادرش انسان‌‌هایی مؤمن و اهل مسجد و حسینیه و امامزاده هستند، ولی با بروز نخستین مشکل دچار تزلزل می‌شود و با توجه به اینکه خانواده‌های مذهبی نسبت به فرزندان خود احساس مسئولیت بیشتری می‌کنند، ‌ولی می‌بینیم که با فرار دختر از خانه و تغییر رفتار او کار خاصی انجام نمی‌دهند.
وی افزود: آیا یک خانواده مذهبی در برابر چنین مشکلاتی اینگونه برخورد می‌کند و نمی‌تواند آن را حل کند؟ در صورتی که در واقعیت، خانواده‌ها در برخورد با مشکلات آب‌دیده‌تر می‌شوند.
ظهیری با بیان اینکه رواج چنین مسائلی در رسانه ملی، موجب رواج خرافه‌ها و عرفان‌های کاذب و کمرنگ کردن نقش خانواده در جامعه می‌شود، اظهار کرد: منشأ چنین فیلم‌هایی، فیلم‌های هالیوودی است چرا فیلمسازان ما از این فیلم‌ها که دنبال تأمین اهداف صهیونیست‌ها در جهان هستند، کپی‌برداری می‌کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در این فیلم‌ها بسیاری از ارزش‌‌های اسلامی زیر پا گذاشته شده است، ‌خاطرنشان کرد:‌ در برخی از این  فیلم‌ها ارتباط دختر و پسر و فرار آنها از خانه، امری معمول نشان داده شده است.
وی همچنین به تلاش برخی فیلم‌ها بر قدرتمند نشان دادن شیطان اشاره کرد و گفت: این سیاستی است که هالیوود آن را اجرا می‌کند و فیلمسازان ما نیز با کپی‌برداری از آن، زمینه را برای گسترش این تفکر آماده می‌کنند به گونه‌ای که هالیوود تلاش دارد که نشان دهد قدرت شیطان بالاتر از قدرت خداوند است و انسان برای رسیدن به قدرت بیشتر باید هم‌دست او شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول