اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سلحشور:

مذهب تنها مانع هالیوود است

خبرگزاری فارس: کارگردان برجسته سینما و تلویزیون کشور با اشاره به اینکه هدف هالیوود تهی کردن جامعه است گفت: در این میان تنها مانع موجود در برابر اهداف هالیوود، مذهب است.

مذهب تنها مانع هالیوود است

فرج‌الله سلحشور در حاشیه برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه دروغ‌پردازی، اومانیسم، مادی‌گرایی و درام اصلی‌ترین ارکان سینمای هالیوود هستند اظهار کرد: داستان و قصه‌گویی بازگو کننده فرهنگ ملت‌ها بوده و یکی از مهم‌ترین ابزار برای تبلیغ است.

وی با تاکید بر اینکه کشور ایران دارای تاریخی غنی و داستان‌های بسیار جذابی است تصریح کرد: متاسفانه سینماگران کشور از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند.

کارگردان سریال یوسف پیامبر(ع) با اشاره به اینکه حقیقت‌گویی، خدا محوری و آموزش دینی مهم‌ترین ارکان قصه‌گویی از نظر قرآن است اضافه کرد: سینمای ایران باید دارای این شاخصه‌ها باشد.

سلحشور با تاکید بر اینکه قصه‌گویی و داستان‌پردازی در کتب تمام انبیاء روش تبلیغی بوده است خاطر نشان کرد: خداوند با داستان بعضی از حقایق را برای بندگان بیان کرده است.

وی با اشاره به اینکه داستان‌گویی در فرهنگ ملل مختلف وجود دارد اظهار کرد: مثلا قوم یهود با بسیاری از داستان‌های انبیاء آشنا بوده و کتاب‌های آسمانی ادیان را به صورت مداوم برای مردم خود بیان می‌کردند.

این کارگردان برجسته سینما و تلویزیون کشور با تاکید بر اینکه در آمریکا دو برادر دستگاهی را اختراع کردند که می‌توانست عکس‌ها را متحرک نشان دهد تصریح کرد: این دستگاه پایه موجب سینمایی شد که بیشترین بهره از آن را کمپانی‌های صهیونیستی می‌برند.

سلحشور با اشاره به اینکه هدف هالیوود تهی کردن افراد و جامعه است اظهار کرد: در این میان تنها مانع موجود در برابر اهداف هالیوود، مذهب به شمار می‌رود به دلیل اینکه انسان‌های مذهبی پاسدار ارزش‌های‌ خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه سینمای هالیوودی وسیله تخریب و رکود مردم است اضافه کرد: این سینما موجب خواب ملت‌ها شد.

کارگردان سریال یوسف پیامبر(ع) با اشاره به اینکه برای استعمار ملت‌ها باید آنها از مذهب تهی شوند خاطر نشان کرد: اومانیست، مادی‌گرایی، شهرت‌پرستی، درام و داستان زیبا از مهم‌ترین ارکان سینمای جهان است.

سلحشور تصریح کرد: عدم تایید فیلم‌های نامناسب در محیط منزل و خانواده، تهیه طومار برای حمایت و رد فیلم‌های خوب و بد و فعالیت دانشجویان توانا در عرصه فیلم‌سازی از مهم‌ترین وظایف دانشجویان در قبال سینمای فعلی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از انحراف سینما باید تصمیم‌هایی توسط مسئولان اتخاذ شود اظهار کرد: ایجاد فضای سالم و تولید آثار اسلامی ارزشمند، فعال کردن سینمای اسلامی و قرار دادن فیلتر برای سینما از راهکارهای جلوگیری از انحراف سینما است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول