اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

جوانان بازوی توانای فعالیت سازنده کشور هستند

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: جوانان بازوان توانای فعالیت‌ها و حرکت‌های خوب و سازنده در کشور هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

جوانان بازوی توانای فعالیت سازنده کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان در اراک افزود: با توجه به اینکه جوانان قشر عظیمی از جامعه را در بر می‌گیرند و یکی از قطب‌های اصلی فعالیت جامعه هستند، از این رو توجه به خواست‌ها و نیازهای آن‌ها بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه شناخت و پاسخگویی به نیازهای جوانان در بازه زمانی اوقات فراغت می‌تواند از انحراف فکری و اخلاقی این قشر آینده‌ساز جلوگیری کند بیان داشت: درک نیازهای روحی و روانی جوانان امری مهم و ضروری است و مسئولان باید برای پاسخگویی به این نیازها زیرساخت‌های لازم را برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان فراهم کنند.

وی تصریح کرد: برای رسیدگی به امور جوانان و انجام فعالیت‌های فراغتی ابتدا باید نیازهای آن‌ها به درستی درک شود و سپس با تمام قوا به نیازها جامه عمل بپوشانیم.

استاندار مرکزی فعالیت‌های ورزشی، اجتماعی و فرهنگی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی برای جوانان دانست و اظهار داشت: علاوه بر این فعالیت‌ها باید کار را برای جوانان در تمام حوزه‌ها مهیا کنیم تا بتوانند به آن چیزی که علاقه دارند دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل جوانان تنها مختص اراک نیست و باید این ستاد در تمامی شهرهای استان دارای برنامه‌ریزی و جلسه باشد ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌ها موظف هستند در جلسات این ستاد شرکت کنند.

شعبانی‌فرد در خصوص امکانات حاضر برای استفاده جوانان گفت: در حال حاضر امکانات وی‍‍ژه‌ای برای استفاده جوانان در سطح استان مهیا شده است ولی تمام ادارات هم باید امکانات خود را برای استفاده جوانان در اختیار آن‌ها قرار دهند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌های بخش‌های اداری، خصوصی، کارگری و ارگان‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان نهایت استفاده را برد خاطر نشان ساخت: باید از ظرفیت مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، مجموعه‌های ورزشی و پارک‌ها برای حفظ هویت ملی و دینی نسل جوان کمک گرفت و این موضوع باید در طول سال مورد توجه قرار گیرد.

شعبانی‌فرد گفت: دشمن تضعیف ماهیت اسلامی و هویت دینی جوانان را در جنگ نرم هدف قرار داده و قصد دارد جوانان این مرز و بوم را نسبت به فرهنگ ناب و اصیل اسلامی بی‌تفاوت کند که ضروری است در راستای مقابله با این توطئه دشمن، بخش‌های اداری، ورزشی، فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و هنری برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و برای مقابله با آنان اقدامات اساسی را در نظر بگیرند.

وی برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح با رعایت حریم‌ها و شئونات اسلامی و ایجاد روحیه خودباوری و نشاط ملی را برای جوانان ضروری دانست و ادامه داد: مسئولان باید برای رسیدن به این مهم اقدام به برگزاری اردوهای علمی، فرهنگی، دینی و تفریحی در داخل و خارج استان کنند.

در ادامه مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی در خصوص جلسه ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان گفت: پس از اینکه سازمان ملی جوانان با اداره کل تربیت‌بدنی ادغام شد بحث جوانان به عنوان یکی از معاونت‌های اداره ورزش و جوانان قرار گرفت که برای این معاونت سه اداره ساماندهی امور جوانان، مشارکت‌های اجتماعی جوانان و اداره فرهنگی ایجاد شد که وظیفه آن‌ها رسیدگی به امور جوانان است.

سعید ملکی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون چهار جلسه کارشناسی در سطح استان و دو جلسه هم در سطح فرمانداری در خصوص امور جوانان برگزار شده است که نتایج مثبتی نیز به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت مربوط به تابستان نیست اضافه کرد: اوقات فراغت جوانان در طول سال با برگزاری برنامه‌های متنوع ورزشی، فرهنگی و اجتماعی است و فقط به یک دوره زمانی خاصی محدود نمی‌شود.     

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول