اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

امام حسن (ع) به مسلمانان درس ایثار و گذشت دادند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امام حسن (ع) با بخشش اموالشان درس ایثار و گذشت به مسلمانان دادند تا آنان این اعمال را سرلوحه اعمال خود قرار دهند.

امام حسن (ع) به مسلمانان درس ایثار و گذشت دادند

حجت‌الاسلام علی قابل امروز به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: آحاد جامعه با الگوگیری از امام حسن (ع) به مستمندان و محرومان جامعه کمک کنند تا بتوانند با انجام دادن این عمل نیک قلب آنان را شاد کنند.

وی با بیان اینکه امام حسن (ع) از دوران کودکی اسوه ایثار و گذشت بودند، ابراز کرد: این امام بزرگوار در دوران زندگی‌اش سه بار دارایی‌های خود را بین فقرا و مستمندان تقسیم کرد تا بتواند مشکلات آنان را برطرف کند و همچنین با این اقدام آنان را با دین اسلام بیشتر آشنا کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: امام حسن (ع) به اعمال عبادی و توحیدی اهمیت ویژه‌ای می‌داد و همه اموال خود را برای ترویج دین اسلام می‌بخشید.

قابل با اشاره به اینکه امام حسن (ع) محرومان و مستمندان را شناسایی می‌کرد و به هر یک به اندازه نیازشان کمک می‌کرد، بیان کرد: اکنون نیز افراد جامعه باید محرومان و مستضعفان واقعی جامعه را شناسایی کنند تا این کمک‌های به افراد واجدالشرایط برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه آبروی نیازمندان از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: امام حسن (ع) به صورت پنهانی به محرومان و مستضعفان کمک می‌کرد تا آنان از این کمک کردن شرمنده نشوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: افراد جامعه با تأسی گرفتن از این امام بزرگوار باید در رعایت حفظ آبروی مستمندان دقت کنند تا مبادا با کمک کردن به آنان این افراد احساس شرمندگی کنند.

مسلمانان شیفته کمالات اخلاقی امام حسن (ع) بودند

وی با بیان اینکه امام حسن (ع) نخستین فرزند امام علی (ع) و نخستین نوه پیامبر اکرم (ص) است، گفت: این امام بزرگوار در 15 ماه مبارک رمضان در سال سوم هجری به دنیا آمد که پیامبر اکرم (ص) از به دنیا آمدن ایشان بسیار خوشحال بودند.

قابل یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام به قدری امام حسن (ع) را دوست داشت که گریه او را نمی‌توانستند تحمل کند و ایشان در انجام هر کاری که بودند وقتی صدای گریه این امام بزرگوار را می‌شنیدند آن کار را رها می‌کردند و به سوی ایشان می‌رفتند تا او را آرام کنند.

این مقام مسئول نیکویی، صداقت و خوش اخلاقی را از مهم‌ترین ویژگی‌های امام حسن (ع) عنوان و بیان کرد: چهره و سیره اخلاقی این امام بزرگوار به قدری خوب بود که همه مسلمانان شیفته وقار و کمالات اخلاقی ایشان می‌شدند.

وی ادامه داد: وقتی امام حسن (ع) در کنار در خانه‌شان زیر سایه درختی می‌نشستند همه مسلمانان برای دیدن چهره زیبای ایشان به این مکان می‌رفتند و همین امر موجب مسدود شدن راه می‌شد و مردم نمی‌توانستند در این مسیر عبور و مرور کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: امام حسن (ع) برای برطرف کردن این مشکل به منزل می‌رفتند تا مسیر عبور و مردم باز شود که این نشانگر سیره نیکوی ایشان بوده است.

امام حسن (ع) بسیار بردبار و صبور بودند

وی با بیان اینکه امام حسن (ع) در طواف خانه خدا بودند که فقیری از ایشان درخواست کمک کرد و این امام بزرگوار بلافاصله طواف را رها کردند و به آن فقیر کمک کردند، یادآور شد: این امام بزرگوار بسیار خوش اخلاق بودند، با کسی به تندی رفتار نکردند و همیشه به محرومان و مستضعفان جامعه کمک ویژه‌ای می‌کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به حدیثی از امام حسن (ع) مبنی بر اینکه ثواب کمک به فقرا و مستمندان جامعه از هزاران حج برتر است، ابراز کرد: برطرف کردن مشکلات محرومان اجر والایی نزد خداوند دارد.

قابل با بیان اینکه امام حسن (ع) بسیار بردبار و صبور بودند، گفت: وقتی فردی به این امام بزرگوار توهین می‌کرد، ایشان با رفتار و مهربانی با آنان رفتار می‌کرد تا بتواند او را از انجام کارش شرمنده کرده و دیگر آن را تکرار نکند.

این مقام مسئول امام حسن (ع) را بهترین الگوی اسلامی برای همه مسلمانان اعم از زن و مرد دانست و خاطرنشان کرد: انسان‌ها با اقتدا کردن به امام حسن (ع) و خاندان او به راه سعادت هدایت و در دنیا و آخرت رستگار می‌شوند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول