اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فقهی مدیریت اسلامی:

صلح امام حسن(ع) معاویه را سرکوب کرد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فقهی مدیریت اسلامی گفت: صلح امام حسن(ع) معاویه را سرکوب کرد و موادی که در قطعنامه گنجانده شده بود، بدنامی معاویه را در ذهن‌ها باقی گذاشت.

صلح امام حسن(ع) معاویه را سرکوب کرد

حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: امام حسن(ع) سبط اکبر بوده و مجتبی به معنای کسی است که همه صفات خوب را در خود جمع کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این امام بزرگوار همه صفات نیکو را داشته و همه نیکویی‌ها در وی جمع شده و امام حسن(ع) در حقیقت مظلوم‌تر از برادرش است.

رئیس مرکز فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به دیگر ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع) گفت: نباید از صلح امام حسن(ع) این گونه استنباط شود که ایشان مخالف جنگ و ضعیف بوده و روحیه نظامی و رزمی نداشته، بلکه این امام همام به طور کامل در زمینه فرماندهی جنگ قدرتمند بود.

قوامی با اشاره به تفاوت شرایط دوران امام حسن(ع) و امام حسین(ع) گفت: بسیاری از افراد تصور نادرستی در خصوص علت سازش امام حسن(ع) دارند که باید این مسئله به صورت دقیق برای آنان تبیین شود.

وی خاطر نشان کرد: شرایط دوران امام حسین(ع) و امام حسن(ع) متفاوت بود و اگر امام حسن(ع) در صحنه‌ای مانند کربلا می‌رفت مشخص نبود خونش بارور شود.

رئیس مرکز فقهی مدیریت اسلامی یادآور شد: در حقیقت صلح امام حسن(ع) معاویه را سرکوب کرد و موادی که در قطعنامه گنجانده شده بود، بدنامی معاویه را در ذهن‌ها باقی گذاشت.

وی عنوان داشت: اقدامات امام معصوم از روی حساب است، به همین دلیل امام حسن(ع) با در نظر گرفتن شرایط با صبر و بردباری با معاویه صلح کرد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول