اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور فرهنگی اداره کل اوقاف کرمان:

مسابقات قرآن مرحله استانی در دهه ولایت برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: مسابقات قرآن مرحله شهرستانی در دهه کرامت و مرحله استانی در دهه ولایت برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن مرحله استانی در دهه ولایت برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: ثبت‌نام سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ‌، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم آغاز شده است.

وی مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه اوقاف در سطح شهرستان‌ها و استان‌های کشوری را تبلیغ و ترویج معارف قرآنی ذکر کرد و افزود: در همین راستا همه ساله مسابقات قرآن کریم در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که ‌سال جاری سی و پنجمین دوره این مسابقات برگزار می‌شود.

فاطمی شرکت کنندگان در این دوره را همانند دوره‌های گذشته در 2 مقطع شکوفه‌ها و بزرگسالان عنوان کرد و گفت: سال جاری با دعوت از داوران برجسته کشوری در هر 2 مقطع و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه منتخبان راه یافته به مراحل بالاتر سعی شده مسابقات این دوره نسبت به سال‌های گذشته از سطح بالاتر و کیفیت مطلوب‌تری برخوردار شود.

وی پایان مهلت ثبت‌نام در این دوره از مسابقات را 25 شهریور ماه ذکر و تصریح کرد: همه نهادها و ادارات باید در هر چه با‌شکوه‌تر برگزار شدن این مسابقات فعال باشند.

فاطمی با اشاره به معافیت‌های مرحله‌ای‌ رتبه‌داران بیان داشت: رتبه اول استانی سال گذشته، راه یافتگان به مرحله فینال مسابقات کشوری سال جاری،‌ نفر اول مسابقات کشوری سازمان‌ها و نهادها در سال جاری از ثبت‌نام ‌در مرحله شهرستانی و شرکت در این مرحله معاف هستند.

وی ابراز داشت: این افراد می‌توانند با ارائه مستندات مستقیما در مرحله استانی ثبت‌نام کنند و نفرات اول تا سوم مسابقات بین‌المللی سایر کشور‌‌ها در سال 1391 چنانچه در استان حضور داشته باشند، می‌توانند بدون شرکت در مرحله شهرستانی و استانی ‌در مسابقات کشوری ثبت‌نام کنند.

فاطمی ‌زمان برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی ‌را دهه کرامت و مرحله استانی را دهه ولایت عنوان کرد و افزود: ‌سال جاری با تدابیر انجام شده ‌مسابقات همخوانی، اذان و ابتهال قرآن کریم نیز همزمان با مسابقات ‌سراسری قران کریم برگزار می‌شود.

وی از تشکیل ستاد استادان‌ و شهرستان‌ها برای هر چه با‌شکوه‌تر شدن این مسابقات در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول