اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افزایش ظرفیت تولید کارخانه ورق خودروی چهارمحال و بختیاری

نیاز کشور به ورق گالوانیزه خودرو تا افق 1404 برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌‎شود در سال‌های آتی با افزایش ظرفیت تولید این کارخانه تا افق 1404 نیاز داخلی به ورق خودرو برطرف می‎شود.

نیاز کشور به ورق گالوانیزه خودرو تا افق 1404 برطرف می‌شود

فریدون حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: ورق گالوانیزه چهارمحال و بختیاری با قابلیت به کارگیری در بدنه تمامی خودروهای روز دنیا با جدیدترین فن‌آوری روز دنیا اجرا شده است.

وی افزود: با فعال شدن کارخانه ورق خودرو،‌ علاوه بر قطع وابستگی به واردات شاهد توسعه اشتغال در کشور به ویژه در منطقه کم برخوردار استان چهارمحال و بختیاری هستیم.

حمیدی با اشاره به میزان اشتغالزایی این واحد تولیدی، گفت: در حال حاضر افزون بر 390 نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند، البته ذکر این نکته ضروری است که افزون بر 98 درصد از نیروهای شاغل در این شرکت کارکنان بومی هستند.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با اشاره به سهامداران این کارخانه، گفت: ایران خودرو با 23 درصد سهام، سایپا 22 درصد، سازمان توسعه معدن ایران 45 درصد، بانک صادرات و بانک FC فرانسه و همچنین منابع عمومی از جمله سهامداران این واحد تولیدی محسوب می‌‎شوند، البته شرکت سایپا با خریداری 45 درصد سهام شرکت توسعه معدن ایران در حال حاضر 67 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: اهمیت وجود این کارخانه به گونه‌ای بود که پیشتر آرسلور میتال به عنوان بزرگ‌‌‌ترین فولادسازی دنیا تمایل داشت سهام این کارخانه را در اختیار گیرد تا بتواند بخشی از بازار ورق خودرو را نیز تصاحب کند.

حمیدی با اشاره به صادرات این محصول، گفت: در حال حاضر محصول تولیدی این شرکت به کشورهای عراق، افغانستان، امارات و پاکستان صادر می‌شود.

وی بر ضرورت مقابله با تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی دشمن تأکید کرد و گفت: مهندسان این شرکت موفق شدند قطعه‌ای را تولید کنند که تا پیش از تحریم انحصاری غرب بود، ولیکن جوانان ایرانی موفق به تولید این قطعه در داخل شدند که این مسئله نشان از همت والای جوانان ایرانی دارد.

حمیدی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌‎شود در سال‌های آتی با افزایش ظرفیت تولید این کارخانه تا افق 1404 نیاز داخلی مرتفع شود.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول