اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نابغه قرآنی جهان اسلام:

خبرنگاران منادی امید یا التهاب در جامعه هستند

خبرگزاری فارس: نابغه قرآنی جهان اسلام گفت: خبرنگار حکم پیامبر را دارد و می‎تواند منادی امید یا التهاب در جامعه باشد.

خبرنگاران منادی امید یا التهاب در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدتقی خان در مراسم گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: در کشور پاکستان مردم از پلیس نمی‎ترسند اما از خبرنگار حساب می‎برند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره عظمت پروردگار و بخشش بندگانش گفت: آن خدای مهربانی که مهربانیش بی‎انتهاست، آن خدایی که قدرتش انتهایی ندارد و عظمتش بی‎حساب است وقتی شخص گناهکاری به درگاهش توبه کند، رحمت خدا بر وی فرود آمده و بر خوان کرمش سایه می‎افکند.

این نابغه قرآنی افزود: خداوند به فرزند آدم می‎فرماید، هر چند گناهان تو به اندازه کل دنیا و حتی آسمان‎ها باشد اگر به درگاهم بیایی و طلب مغفرت کنی همه گناهانت را خواهم بخشید.

وی به راز دلی که حضرت موسی (ع) با خدا داشت اشاره کرد و گفت: خدایا من چیزی دارم که تو با عظمت و بزرگی خود آن را نداری، خداوند پرسید یا موسی آن چیست و موسی جواب داد، خدایا من خدای کریم و مهربانی همچون تو را دارم ولی تو آن را نداری.

این نابغه قرآنی اذعان داشت: چرا ما انسان‎ها از خدای کریم‎ خود دور شده‎ایم، چرا به جای خالق به مخلوق عشق می‎ورزیم، چرا به جای باقی، فانی را دوست داریم و چرا از تربیت فرزندا‎نمان غافلیم، لذا بیایید خودمان را محاسبه کنیم قبل از اینکه مرگ فرصت محاسبه را از ما بگیرد.

وی تاکید کرد: چقدر عجیب است وقتی چشمانمان کمی تیره و تار می‎بیند نگران می‎شویم اما وقتی که چشم‎هایمان برای همیشه بسته خواهد شد چه خواهیم کرد، وقتی گوش‎هایمان سنگین می‎شود چقدر ناراحتیم اما زمانی که این گوش‎ها برای همیشه کر خواهد شد چه خواهیم کرد، وقتی دستهایمان کمی درد بگیرد نگران می‎شویم اما زمانی که کل بدنمان فلج شود و حتی نتوانیم بالی از مگس را از خودمان دور کنیم چه خواهیم کرد.

این نابغه قرآنی ادامه داد: امروز که همه چیز از مال و املاک داریم اما از مرگ دور شده‎ایم حتی اگر کسی از ما بمیرد و برای تسلیتش برویم درباره همه چیز صحبت می‎کنیم اما مرگ و قیامت فراموشمان شده است.

وی به تاکیدات اسلام درباره کفن و غسل کردن اشاره کرد و افزود: اسلام به ما تاکید می‎کند که به زودی ما را نیز کفن خواهند کرد و به زیر خاک می‎رویم؛ آن وقت است که هر چه فریاد کنیم که ای دوست و یا ای عزیز، من فقط به خاطر شما به خدا معصیت کردم هیچ‌کس جوابی نخواهد داد.

این نابغه قرآنی به سخنانی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: ای اهالی خانه‎های تاریک و ترسناک، ای خاک‌نشینان و کسانی که می‎گفتید این خانه‎ها مال شماست؛ ببینید که خانه‎هایتان امروز در دست دیگری است، همسران شما با دیگران ازدواج کرده‎اند و آن اموالی که شما با تلاش و کوشش از راه حلال به دست آورده بودید اکنون در دست دیگران است.

وی ادامه داد: این دنیا دارالمصائب، خانه مشکلات و نگرانی‎هاست اما باز هم عاشق دنیا هستیم؛ بیایید امروز به حال خود گریه کنیم قبل از آنکه گریه دیگر سودی نداشته باشد و گناهان حتی با آب باران، دریاها و آب زمزم نیز شسته ‎نشود پس بیایید امروز با دلی شکسته نزد خدا برویم چرا که دل شکسته در نزد خدا باارزش است.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول