اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرشدی به فارس خبر داد

خرید 76 میلیارد ریال شیر از دامداران یزدی

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد از خرید 76 میلیارد ریال شیر مازاد بر مصرف دامداران یزدی طی سال جاری خبر داد.

خرید 76 میلیارد ریال شیر از دامداران یزدی

حسین مرشدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: طی سه ماهه نخست سال جاری، 10هزار و 60 تن شیر مازاد بر مصرف دامداران استان به مبلغ 76 میلیارد ریال به صورت توافقی خریداری شد.

وی ادامه داد: این میزان شیر توسط 20 مرکز خرید شیر در سطح استان خریداری شده است.

مرشدی خاطرنشان کرد: این تعداد ایستگاه در استان یزد با تجهیزات خنک‌کننده و مخازن حمل شیر در شهرستان‌ها فعال هستند.

وی با اشاره به میزان بالای تولید شیر در سطح استان و فسادپذیری سریع این محصول هنگام انتقال به مبادی تبدیل و مصرف، نقش مراکز خرید و جمع‌آوری شیر را بسیار مهم توصیف کرد.

مرشدی، مازاد بر مصرف بودن شیر در استان یزد، فساد پذیری سریع این محصول، کمبود نقدینگی، نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی نزد تعاونی‌های دامداران و تأخیر کارخانجات فرآوری شیر در پرداخت بدهی تعاونی‌های دامداران را از مشکلات عمده خرید شیر در استان یزد برشمرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های تعاون روستایی استان یزد در اظهار داشت: در استان یزد یک واحد اتحادیه و 12 شرکت تعاونی کشاورزی دامداران با عضویت 15 هزار و 500 دامدار در زمینه ارائه خدمات به دامداران فعالیت دارند.

وی تولید خوراک دام، رکورد گیری، تلقیح مصنوعی، تأمین تجهیزات دامداری‌ها و خرید شیر را از جمله فعالیت‌های این تعاونی‌ها بر شمرد.

* خرید 23 هزار تن محصولات مازاد بر مصرف کشاورزان استان یزد در سال جاری

مرشدی همچنین از خرید بیش از 23 هزار تن محصولات مازاد بر مصرف کشاورزان یزدی طی سال جاری خبر داد و گفت: 47 مرکز خرید محصولات کشاورزی متعلق به شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 23 هزار و 700 تن محصول مازاد برمصرف کشاورزان را به ارزش 176 میلیارد ریال خریداری کرده‌اند.

وی بیان کرد: این محصولات در انواع زراعی و دامی به طور عمده شامل جو، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای، گندم، خیار گلخانه‌ای، مرغ و شیر به ارزش 176 میلیارد ریال بوده که به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

مرشدی، هدف از خرید توافقی محصولات کشاورزی را کمک به بازاریابی و فروش محصول کشاورزان، بازاررسانی و کاهش فاصله تولید تا مصرف عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 47 مرکز خرید محصولات کشاورزی تحت نظارت سازمان تعاون روستایی و شبکه تعاونی‌های روستایی در سراسر استان یزد محصولات کشاورزان را خریداری می‌کنند.

به گزارش فارس، در استان یزد 133 تشکل اعم از روستایی، کشاورزی و تولید روستایی فعال هستند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول