اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان تعاون روستایی همدان:

270 تن کلزا در همدان به صورت توافقی خریداری شد

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان گفت: تشکل‌های بخش کشاورزی تعاون روستایی، اقدام به خرید توافقی کلزا از کشاورزان کرده‌اند که تاکنون موفق به خرید 270 تن شده‌اند.

270 تن کلزا در همدان به صورت توافقی خریداری شد

رضا عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: تشکل‌های بخش کشاورزی این سازمان اقدام به خرید توافقی کلزا از کشاورزان کرده‌اند که تاکنون موفق به خرید 270 تن شده‌اند.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا برای سال زراعی جاری 755 تومان اعلام شد اما از آن جا که قیمت این محصول در بازار بالاتر بود بنابراین امسال میزان خرید تضمینی این محصول در سطح استان همدان به صفر رسید.

مدیر تعاون روستایی استان همدان افزود: در سال زراعی گذشته میزان خرید تضمینی محصول کلزا با قیمت 650 تومان توسط این سازمان، یک هزار و 684 تن بود.

وی خرید تضمینی را راهکاری برای حمایت دولت از کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: با احتساب هزینه‌های تولید نرخ خرید تضمینی برای محصولات مهم و استراتژیک اعلام می‌شود تا در صورت عدم استقبال بازار از محصول، دولت با خرید تضمینی وارد بازار شده و مانع از ضرر و زیان کشاورزان شود.

عباسی افزود: خرید توافقی یک فعالیت اقتصادی از سوی تشکل‌های بخش کشاورزی است به صورتی که نمایندگان کشاورزان برای حمایت از کشاورز و مصرف‌کننده محصولات را از کشاورزان با قیمت مناسب می‌خرند و به دست مصرف‌کننده می‌رسانند.

وی در بخش پایانی سخنانش ابراز داشت: به طور قطع این امر سبب کاهش واسطه‌های کشاورزی و منفعت کشاورز و مصر‌ف‌کننده می‌شود. 

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول