اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

طرح در محضر قرآن در مدارس قم اجرا میشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر رویکرد قرآنی در مدارس آموزش و پرورش، از اجرای طرح همگام با قرآن ویژه دانش‌آموزان و طرح در محضر قرآن ویژه دبیران خبر داد.

طرح در محضر قرآن در مدارس قم اجرا میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین امین‌جعفری پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران مدارس راهنمایی استان قم که در سالن همایش کانون مریم برگزار شد، اظهار کرد: مدیران با ایجاد انگیزه در دبیران و دانش‌آموزان، کیفیت آموزشی مدارس خود را بالا ببرند و با حضور به موقع خود در مدرسه سبب ایجاد روحیه در دیگر همکاران شوند.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت یک کار تیمی است از مدیران خواست تا با استفاده از این افراد به ویژه معاونان موجب تغییر وضعیت آموزشی و بهبود آن شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه به بحث تحول بنیادین در آموزش و پرورش که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است اشاره کرد و گفت: یکی از آثار این تحول، تغییر در کتاب‌های درسی است که چهار کتاب پایه اول دبستان تغییر کرده و یک کتاب آنها حذف شده است.
وی در ادامه از ساخت دوازده مدرسه در منطقه پردیسان خبر داد و خاطرنشان کرد: 11 مدرسه هم در منطقه پردیسان و در سفر مقام معظم رهبری به قم ساخته شده است.
امین‌جعفری در مورد پروژه مهر از تعمیر، تجهیز و ساماندهی واحدهای آموزشی خبر داد و ابراز کرد: 150 تیم بازرسی در طول سال تحصیلی از مدارس استان بازدید خواهند کرد.
وی با بیان اینکه مصوبات جدید در مورد حق‌التدریس محدود است، عنوان کرد: 200 نفر معلم حق‌التدریس جدید جذب اداره‌کل آموزش و پرورش شده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه هر ساله روز جوانه‌ها 31 شهریور برگزار می‌شده است، خاطرنشان کرد: امسال روز شکوفه‌ها با حضور پنج قلوها در 30 شهریور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به رویکرد قرآنی در مدارس استان، از اجرای طرح همگام با قرآن ویژه دانش‌آموزان و طرح در محضر قرآن ویژه دبیران خبر داد.
امین‌جعفری در مورد موسیقی و سرود در مدارس به مدیران متذکر شد و از آنها خواست تا براساس تذکر بزرگان قم به رعایت مسائل شرعی اهمیت ویژه داشته باشند.
وی بر ضرورت رعایت حجاب و عفاف در مدارس خبر داد و گفت: از ورود خواهران با مانتو و پسران با پیراهن آستین کوتاه به مدارس ممانعت کرده و چادر برای دانش‌آموزان سوم دبستان به بالا الزامی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون نهضت سواد‌آموزی ابراز امیدواری کرد: تا سال 92 نهضت سوادآموزی جمع شده و ما جشن باسوادی خواهیم گرفت.
وی در ادامه به سیاست وزارت آموزش و پرورش برای تقویت مدارس فنی و حرفه‌ای اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر 31 درصد از دانش‌آموزان ما در مدارس فنی و حرفه‌ای هستند که باید این آمار امسال به 34 درصد برسد.
امین‌جعفری در ادامه از مدیران خواست که طرح «مدام» که همان مشارکت دانش‌آموزان در مدرسه است را در همه مدارس اجرا کنند.
وی همچنین از تقویت 306 مدرسه قرآنی خبر داد و خاطر‌نشان کرد: در مدارس حق چاپ هیچگونه جزوه‌ای وجود ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در مورد هوشمندسازی مدارس از برپایی نمایشگاه دیگری در پایان مهر ماه خبر داد و گفت: مدیران می‌توانند با استفاده از آن مدارس خود را به سمت هوشمند‌سازی پیش بروند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول