اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تمرکز پرنده‌فروشی‌ها در مناطق مسکونی اصفهان

ساکنان محدوده پرنده‌فروشی در معرض آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند

خبرگزاری فارس: مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی اصفهان گفت: به دلیل تمرکز پرنده‌فروشی‌ها در برخی از مناطق مسکونی اصفهان، ساکنان این مناطق در معرض جدی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند.

ساکنان محدوده پرنده‌فروشی در معرض آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند

سیدرضا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: هیچ یک از پرنده‌‌فروشی‌های موجود در شهر اصفهان از اداره‌کل دامپزشکی اصفهان مجوز ندارند، بنابراین نگرانی از اینکه این پرنده‌ها از کجا آورده می‌شوند و آیا بیمار هستند یا خیر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر پرنده‌فروشی‌ها از اداره‌کل دامپزشکی مجوز داشته باشند به معنای این است که از نظر بهداشتی محل مورد تایید و پرنده‌ها سالم هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه پرنده‌فروشی‌ یک شغل محسوب می‌شود و به طور قطع نیاز عده‌ای از افراد سبب به وجود آمدن این شغل شده است، بنابراین به راحتی نمی‌توان برای پلمپ این پرنده‌فروشی‌ها اقدام کرد.

مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی اصفهان تصریح کرد: در صورتی که اداره‌کل دامپزشکی اصفهان تصمیم به برخورد جدی با پرنده‌فروشی‌های غیر مجاز و پلمپ تمام این مراکز تا حد ریشه‌کنی پرنده‌فروشی داشته باشد، شاهد شکل‌گیری این مراکز به صورت زیرزمینی می‌شویم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر محلی برای تجمع این پرنده‌فروشی‌ها از سوی شهرداری‌ مرکزی اصفهان معرفی شده است که هنوز توافق جمعی برای تایید این مرکز به وجود نیامده است.

موسوی تاکید کرد: در صورتی که پرنده‌فروشی‌های غیر مجاز اقدام به دریافت مجوز از اداره‌کل دامپزشکی اصفهان بکنند، می‌توانند پرنده‌های خود را از مراکز تحت پوشش این اداره‌کل تهیه کنند و دیگر نگرانی برای یک پرنده بیمار و ابتلای سایر پرنده‌ها و انتقال به انسان نیست.

وی بابت ذبح غیر مجازی که توسط این پرنده‌فروشی‌ها انجام می‌شود، ابراز نگرانی کرد و گفت: این مرکز در این ارتباط مسئول است و باید در صورت مشاهده به اداره‌کل دامپزشکی اصفهان گزارش شود.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول