اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خبر داد

آغاز فراخوان انتخاب کارگر و گروه کار نمونه

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از آغاز فراخوان انتخاب کارگر و گروه کار نمونه برای سال 91 و 92 در استان خبر داد.

آغاز فراخوان انتخاب کارگر و گروه کار نمونه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد راستی در جلسه‌ای در رابطه با چگونگی مراحل انتخاب و معرفی کارگر نمونه از آغاز فراخوان انتخاب کارگر و گروه کار نمونه برای سال 91 و 92 خبر داد و گفت: به منظور ارتقای فرهنگ کار، مشارکت، خلاقیت و نوآوری و ایجاد انگیزه برای ارتقای سطح بهره‌وری در بین کارگران واحدها، طی چهار سال گذشته سه کارگر نمونه و یک گروه کار هفت نفره از استان به عنوان نمونه کشوری انتخاب و از سوی ریاست جمهوری با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شدند.

وی در مورد مراحل انتخاب و معرفی کارگران نمونه افزود: مراحل انتخاب و معرفی کارگران نمونه در سه مرحله کارگاهی، استانی و ملی اجرایی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه احتماعی هرمزگان اظهار داشت: در مرحله مقدماتی کارفرمایان در انتخاب کارگران و گروه‌های کار نمونه، ملاک و معیارهایی را مدنظر قرار می‌دهند و آنان در راستای ارتقای فرهنگ کار، مشارکت، خلاقیت و نوآوری و ایجاد انگیزه به منظور ارتقای سطح بهره‌وری در بین کارگران واحد خود می‌توانند با توجه به هر یک از معیارها به انتخاب و تشویق کارگران و گروه‌های کاری نمونه بپردازند.

راستی ادامه داد: به منظور انجام بهینه مرحله مقدماتی ضمن مکاتبه با ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها، پی‌گیری‌های لازم در مورد فراهم آوردن زمینه مناسب برای مشارکت حداکثری جامعه کار و تولید در رقابت ملی، معرفی کارگران و واحدهای نمونه با اطلاع‌رسانی مطلوب از طریق صدا و سیما و مطبوعات استانی و هم‌چنین تبلیغات در سطح معابر و تعامل مستقیم با کارخانجات صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در مرحله دوم از بین کارگران معرفی شده از سوی کارگاه‌ها، تعدادی براساس شاخص‌ها انتخاب و به عنوان نمونه استانی تقدیر و به مرحله ملی راه می‌یابند.

راستی اضافه کرد: در مرحله ملی نیز از بین کارگران نمونه معرفی شده استان‌ها تعدادی به عنوان نمونه کشوری انتخاب و با حضور مقامات کشوری از آنان تجلیل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از شناسایی 3 هزار و 505 نفر کارگر مشمول کارت‌های اعتباری میزان در هرمزگان خبر داد.

راستی با اشاره به اینکه کارت اعتباری میزان دارای 15 میلیون ریال اعتبار به صورت تسهیلات چهار درصد و بازپرداخت 24 ماهه است، افزود: این کارت در مراحل مختلف برای کارگران پیش‌بینی شده است و در استان در مرحله نخست به کارگاه‌های مشکل‌دار و معادن تعلق می‌گیرد که در این خصوص 41 کارگاه شناسایی شده است.

این مسئول، با بیان اینکه مقرر شده که صندوق مهر امام رضا (ع) این کارت‌ها را واگذار کند، گفت: افراد پس از دریافت می‌توانند از این اعتبار برای خرید کالاهای مورد نیاز خود استفاده کند.

راستی ادامه داد: این طرح علاوه بر حمایت از اقشار زحمتکش جامعه، دسترسی آنها به تسهیلات مناسب اقساط برای خرید کالای مورد نیاز را فراهم آورده و ضمن بهبود بیش از پیش رفاه اجتماعی و گسترش عدالت اجتماعی، موجبات رونق تولیدات داخلی و خرید کالاها و اجناس ایرانی را فراهم خواهد کرد. 

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول