اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اردبیل:

امسال هزار کیلومتر راهسازی می‌کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اردبیل گفت: در برنامه‌ریزی امسال قرار است یک‌هزار کیلومتر راهسازی را انجام دهیم تا بتوانیم بخشی از کمبود‌ها و نواقص احتمالی در این زمینه را برطرف کنیم.

امسال هزار کیلومتر راهسازی می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات راه‌های اردبیل اظهار داشت: ما در مجموع در استان اردبیل 6 هزار و 410 کیلومتر راه داریم که 100 کیلومتر آن به شکل بزرگراه، 740 کیلومتر آن راه اصلی، 830 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: از راه‌های روستایی 2 هزار و 450 کیلومتر آسفالته و یک هزار و 590 کیلومتر نیز شوسه است و حدود 700 کیلومتر نیز به صورت خاکی هم اکنون خط ارتباطی روستاییان را برقرار کرده است.

مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اردبیل نیاز استان را در احداث بزرگراه حداقل 700 کیلومتر اعلام کرد و یادآور شد: ما در برنامه‌ریزی خود یک‌هزار و 200 کیلومتر احداث راه را در دستور کار قرار داده‌ایم که از این میزان 350 کیلومتر در دست اجراست.

حیدری در خصوص پروژه چهار خطه کردن راه اصلی اردبیل ـ سرچم، نیر ـ سراب، نمین آق‌چای، اردبیل ـ مشگین‌شهر، اردبیل ـ پارس‌آباد، اردبیل ـ گرمی، گرمی ـ بیله‌سوار نیز گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و انتخاب پیمانکار انجام شده یا در قطعات مختلف در دست اقدام است.

این مسئول گفت:‌ محور اردبیل ـ فیروز‌آباد 82 کیلومتر اول به مناقصه رفته است و در پنج قطعه عملیات اجرایی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اردبیل بیان داشت: بعد از تجهیز و برقراری کارگاه دو قطعه بعدی تا 25 مرداد ماه تعیین پیمانکار شده و عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حیدری افزود: در محور مشگین‌شهر از سه راهی صحرا تا فخر‌آباد عملیات اجرایی 15 کیلومتر در دست انجام است که پیمانکار آن به زودی انتخاب شده و از طرف مشگین‌شهر نیز به سمت فخر‌آباد 20 کیلومتر کار اجرایی آغاز شده است.

وی از افتتاح پروژه سه راهی صحرا به رضی تا هفته دولت خبر داد و بیان داشت: ادامه این مسیر تا امیر‌کندی به طول 45 کیلومتر نیز با تعیین و انتخاب پیمانکار انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اردبیل در خصوص جاده پارس‌آباد به طرف اردبیل به طول 20 کیلومتر تا پلیس راه سربند ادامه داد:‌ 10 کیلومتر اول این پروژه به مناقصه رفته و دو کیلومتر مسیر پارس‌آباد ـ اجیر‌لو نیز انجام شده است.

حیدری راه را از عوامل توسعه و پیشرفت و حرکت رو به جلوی یک جامعه مترقی توصیف کرد و گفت: این اقدام در توسعه حمل و نقل و رشد و تعالی بخش کشاورزی و گردشگری تأثیر بسزایی دارد به طوری که در استان اردبیل نیز 90 درصد حمل و نقل مسافر و کالا به شکل زمینی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در کنار توجه به احداث جاده‌ها و راه‌های ارتباطی زمینی اتصال خط راه‌آهن اردبیل به میانه را نیز به عنوان یک خط ریلی ایمن و اقتصادی مدنظر داریم به طوری که این پروژه از سال 84 آغاز شده و هم اکنون نیز 40 تا 50 درصد پیشرفت دارد که از محل بودجه ملی 100 میلیارد تومان و فروش اوراق مشارکت 200 میلیارد تومان برای این پروژه تزریق می‌شود تا اجرای آن با سرعت ادامه یافته و تا آخر دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اردبیل در پایان سخنان خود در خصوص پروژه راه‌آهن اردبیل ـ پارس‌آباد و تامین اعتبار از محل فاینانس ماده 215 برای این پروژه اظهار داشت:‌ انتظار می‌رود با اتصال شبکه ریلی استان به منطقه قفقاز شاهد جهش توسعه‌ای در شمال استان نیز باشیم.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول