اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

آغاز به ساخت راه اصلی سپیدان - یاسوج - اقلید

خبرگزاری فارس: کلنگ راه اصلی اتصالی سپیدان به محور یاسوج - اقلید با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی، به زمین زده شد.

آغاز به ساخت راه اصلی سپیدان - یاسوج - اقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا محفوظی پیش از ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی راه اصلی اتصالی سپیدان به محور یاسوج – اقلید اظهار داشت: این محور به دلیل این که از اهمیت والایی برخوردار بوده و دارای زیرساخت مناسبی است، نیاز به کمکی تمام‌جانبه دارد چرا که عاملی برای پیشرفت منطقه محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این راه باید با با اعتبارات تمام‌جانبه و تعامل مناسب و خوب ساخته شود و تنها نباید به اعتبارات دولتی بسنده کرد، هرچند که اعتبارات خوبی به این امر اختصاص یافته است.

محفوظی افزود: در سال جاری از بهترین فرصت‌ها استفاده می‌کنیم تا این راه هر چه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول با بیان این که راه اصلی اتصالی سپیدان به محور یاسوج - اقلید مورد نیاز منطقه، استان فارس و کشور است ابراز داشت: در شهرستان سپیدان پروژه‌های راهسازی بسیاری در دست احداث است و کمربندی این شهر نیز از محل اعتبارات گوناگون ساخته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت راه‌های روستایی نیز اشاره کرد و گفت: پتانسیل‌های بسیاری در زمینه راه‌های روستایی در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد که این پروژه‌ها با آهنگ و سرعت بیشتری دنبال می‌شوند.

در ادامه قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس نیز در این مراسم به پتانسیل‌های بالای گردشگری شهرستان سپیدان اشاره و اضافه کرد: صنعت گردشگری تا اندازه‌ای پرسود و درآمدزاست که برخی از کشورها به اندازه درآمد نفتی کشوری مانند ایران توانسته‌اند از این صنعت مهم و پرسود و کم‌هزینه درآمدزایی کنند.

هوشنگ عشایری افزود: این صنعت در بخش‌های مختلف تفریحی و سیاحتی و تخصصی گسترش یافته است و باید به آن در ابعاد وسیع‌تری نگریست که موضوع مهم در مورد گسترش این صنعت، توسعه کیفی و کمی راه‌هاست.

وی ادامه داد: هنگامی می‌توان از جذب گردشگر و توسعه گردشگری حرفی به میان آورد که جاده‌هایی ایمن، با کیفیت و مناسب مسافران داشته باشیم به همین دلیل توسعه کیفی و کمی راه‌های استان فارس که در صنعت گردشگری می‌تواند حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد از اولویت‌های ما است.

در پایان این مراسم، معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه جمعی از مسئولان از دیگر پروژه‌های راهسازی و مسکن مهر شهرستان سپیدان نیز بازدید کرد.

به گزارش فارس، هدف عمده احداث این محور، ایجاد سهولت و افزایش ایمنی برای ارتباط شهرستان سپیدان به نقاط مرکزی، شمالی و شرقی کشور بوده که به دلیل اتصال به محور طریق‌الرضا (ع) – یاسوج – اقلید و از آن طریق به آزادراه شیراز - اصفهان صورت گرفت.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول