به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات راههای اردبیل اظهار داشت: ما در مجموع در استان اردبیل 6 هزار و 410 کیلومتر راه داریم که 100 کیلومتر آن به شکل بزرگراه، 740 کیلومتر آن راه اصلی، 830 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی هستند.
وی خاطرنشان کرد: از راههای روستایی 2 هزار و 450 کیلومتر آسفالته و یک هزار و 590 کیلومتر نیز شوسه است و حدود 700 کیلومتر نیز به صورت خاکی هم اکنون خط ارتباطی روستاییان را برقرار کرده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیاز استان را در احداث بزرگراه حداقل 700 کیلومتر اعلام کرد و یادآور شد: ما در برنامهریزی خود یکهزار و 200 کیلومتر احداث راه را در دستور کار قرار دادهایم که از این میزان 350 کیلومتر در دست اجراست.
حیدری در خصوص پروژه چهار خطه کردن راه اصلی اردبیل ـ سرچم، نیر ـ سراب، نمین آقچای، اردبیل ـ مشگینشهر، اردبیل ـ پارسآباد، اردبیل ـ گرمی، گرمی ـ بیلهسوار نیز گفت: در این زمینه برنامهریزیها و انتخاب پیمانکار انجام شده یا در قطعات مختلف در دست اقدام است.
این مسئول گفت: محور اردبیل ـ فیروزآباد 82 کیلومتر اول به مناقصه رفته است و در پنج قطعه عملیات اجرایی در حال انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان داشت: بعد از تجهیز و برقراری کارگاه دو قطعه بعدی تا 25 مرداد ماه تعیین پیمانکار شده و عملیات اجرایی آغاز میشود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حیدری افزود: در محور مشگینشهر از سه راهی صحرا تا فخرآباد عملیات اجرایی 15 کیلومتر در دست انجام است که پیمانکار آن به زودی انتخاب شده و از طرف مشگینشهر نیز به سمت فخرآباد 20 کیلومتر کار اجرایی آغاز شده است.
وی از افتتاح پروژه سه راهی صحرا به رضی تا هفته دولت خبر داد و بیان داشت: ادامه این مسیر تا امیرکندی به طول 45 کیلومتر نیز با تعیین و انتخاب پیمانکار انجام میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص جاده پارسآباد به طرف اردبیل به طول 20 کیلومتر تا پلیس راه سربند ادامه داد: 10 کیلومتر اول این پروژه به مناقصه رفته و دو کیلومتر مسیر پارسآباد ـ اجیرلو نیز انجام شده است.
حیدری راه را از عوامل توسعه و پیشرفت و حرکت رو به جلوی یک جامعه مترقی توصیف کرد و گفت: این اقدام در توسعه حمل و نقل و رشد و تعالی بخش کشاورزی و گردشگری تأثیر بسزایی دارد به طوری که در استان اردبیل نیز 90 درصد حمل و نقل مسافر و کالا به شکل زمینی انجام میشود.
وی تصریح کرد: ما در کنار توجه به احداث جادهها و راههای ارتباطی زمینی اتصال خط راهآهن اردبیل به میانه را نیز به عنوان یک خط ریلی ایمن و اقتصادی مدنظر داریم به طوری که این پروژه از سال 84 آغاز شده و هم اکنون نیز 40 تا 50 درصد پیشرفت دارد که از محل بودجه ملی 100 میلیارد تومان و فروش اوراق مشارکت 200 میلیارد تومان برای این پروژه تزریق میشود تا اجرای آن با سرعت ادامه یافته و تا آخر دولت دهم به بهرهبرداری برسد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان سخنان خود در خصوص پروژه راهآهن اردبیل ـ پارسآباد و تامین اعتبار از محل فاینانس ماده 215 برای این پروژه اظهار داشت: انتظار میرود با اتصال شبکه ریلی استان به منطقه قفقاز شاهد جهش توسعهای در شمال استان نیز باشیم.
انتهای پیام/صا10/ژ1001