اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

بیماری‌ها با عوامل محیطی در ارتباط هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بعضی از بیماری‌ها با عوامل محیطی در ارتباط هستند و در نیمه جنوبی استان کرمان سرطان خون و در نیمه شمالی سرطان‌های کبد و دستگاه گوارشی بیشتر بروز می‌کند.

بیماری‌ها با عوامل محیطی در ارتباط هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالرضا صباحی پیش از ظهر امروز در نشست کار گروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان کرمان اظهار داشت: این نشست پنجاه و دومین جلسه کار گروه سلامت استان کرمان است که به بررسی مسائل بهداشتی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه بحث و بررسی وضعیت هیپوتیروئیدی مادرزادی در ایران یکی از موضوعات این نشست است، ابراز داشت: غربالگری نوزادان در باره کم‌کاری تیروئید در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.

صباحی تصریح کرد: کم‌کاری تیروئید منجر به عقب‌ماندگی ذهنی می‌شود و به همین علت کشف این بیماری مهم است، زیرا با درمان می‌توان از بروز عقب‌ماندگی ذهنی جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: عقب‌ماندگی ذهنی که بر اثر کم‌کاری تیروئید ایجاد می‌شود، درمانی ندارد.

صباحی خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده با رویکرد سلامت‌محور در کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعضی از بیماری‌ها با عوامل محیطی در ارتباط هستند، اذعان داشت: در نیمه جنوبی استان کرمان سرطان خون و در نیمه شمالی سرطان‌های کبد و دستگاه گوارشی بیشتر بروز می‌کند.

صباحی گفت: اجرای طرحی در زمینه بیماری شاربن "سیاه‌زخم" توسط دامپزشکی استان کرمان و پیگیری مصوبه پایش و ارتقای سلامت محصولات کشاورزی از دیگر موضوعاتی است که در نشست کارگروه سلامت و تأمین امنیت غذایی به آن پرداخته می‌شود.

محمدرضا شرافت مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمان نیز در این نشست اظهار داشت: آزمایشگاه تخصصی باقیمانده سموم در جنوب استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان هم در نشست کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان عنوان کرد: 3.4 میلیارد تومان برای واکسیناسیون شاربن در استان کرمان هزینه می‌شود.

غلامرضا زیدآبادی افزود: با انجام طرح مراقبتی از شیوع بیماری شاربن می‌توان 40 درصد از هزینه‌های واکسیناسیون علیه این بیماری را در کرمان کاهش داد.

وی تصریح کرد: واکسن شاربن 99 درصد در پیشگیری از بروز این بیماری مؤثر است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول