اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خبر داد

واکسیناسیون 700 هزار رأس دام بر علیه بیماری‌های دامی

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر از واکسیناسیون بیش از 700 هزار رأس دام بر علیه بیماری‌های دامی در سه ماهه نخست امسال در بوشهر خبر داد.

واکسیناسیون 700 هزار رأس دام بر علیه بیماری‌های دامی

مرتضی بحرانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر در خصوص عملکرد سه ماهه مبازره با بیماری‌های دامی این اداره کل اظهار داشت: با تلاش مستمر پرسنل زحمتکش اکیپ‌های واکسیناسیون دامی در سطح استان بیش از 700 هزار رأس دام بر علیه بیماری‌های دام و همچنین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

وی افزود: در سه ماه نخست سال جاری با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 744 هزار و 35 رأس دام شامل گوسفند و بز، گاو و گوساله بر علیه بیماری‌هایی همچون آبله، آنترتوکسمی و برسلوز (تب مالت) واکسینه شدند که خوشبختانه میزان عملکرد اکیپ‌های واکسیناسیون تاکنون بیش از 50 درصد پیش‌بینی عملکرد کل سال بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در ادامه افزود: در راستای مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام نیز علاوه بر واکسیناسیون برسلوز (تب مالت) ، 739 قلاده سگ نیز بر علیه بیماری هاری واکسینه شده‌اند که همچنان این فعالیت ادامه دارد.

بحرانی اظهار داشت: در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام نیز بدن بیش از 367 هزار رأس گوسفند و بز و گاو سمپاشی شده است و در ارتباط با سمپاشی جایگاه دام هم 583 هزار و 491 مترمربع جایگاه دام با فعالیت مستمر اکیپ‌های دامپزشکی سمپاشی شده است که این میزان در سه ماه اول سال جاری 60 درصد میزان پیش‌بینی شده کل سال بوده است.

بحرانی در پایان گفت: مجموعه تلاش‌ها و فعالیت‌های دامپزشکی در بحث مبارزه با بیماری‌های دامی و همچنین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تامین سلامت جامعه بوده و این مهم تاکنون با دقت و حساسیت خاص و بررسی‌های کارشناسانه‌ای انجام و از این پس نیز با جدیت تمام این عملکرد تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول