اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه آب و فاضلاب کشور:

پروژه‌های آب‌رسانی از محل فروش اوراق مشارکت تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: پروژه‌های آب‌رسانی از محل فروش اوراق مشارکت اجرا و تکمیل می‌شود.

پروژه‌های آب‌رسانی از محل فروش اوراق مشارکت تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین بنکداری ظهر امروز در نشست با استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه تکمیل پروژه آب‌رسانی به بجنورد از سد شیرین‌دره نیز از محل اوراق مشارکت در حال انجام است، اظهار کرد: 200 میلیارد ریال اعتبار در قالب اوراق مشارکت به این پروژه اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی و فاضلاب در طرح‌های مسکن مهر خراسان‌شمالی از جمله گلستان‌شهر بجنورد 400 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز بوده که در همین قالب پیش‌بینی شده است.

بنکداری در عین حال خواستار فراهم‌شدن تمهیداتی به منظور فروش انشعابات آب و فاضلاب در طرح‌های مسکن مهر خراسان‌شمالی شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور یادآور شد: فروش انشعاب یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی این شرکت بوده از این رو باید متقاضیان مسکن مهر هزینه‌های این انشعابات را پرداخت کنند.

وی همچنین از اختصاص 160 میلیارد ریال اعتبار به خراسان‌شمالی به منظور طرح‌های آب‌رسانی روستایی و تأمین آب شرب این مناطق خبر داد.

استاندار خراسان‌شمالی هم شاخص‌های برخورداری روستاهای این استان از آب شرب بهداشتی را به نسبت سایر استان‌ها پایین‌تر عنوان کرد.

محمود احمدی‌‌بیغش با بیان اینکه نیمی از جمعیت خراسان‌شمالی در روستاهای این استان سکونت دارند، گفت: با این وجود میانگین برخورداری از آب شرب بهداشتی در سطح روستاهای خراسان‌شمالی نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است که نیاز به توجه و عنایت ویژه دارد.

وی همچنین با انتقاد خدمات‌رسانی آب و فاضلاب در حوزه مسکن مهر نسبت به سایر دستگاه‌ها گفت: برای تأمین خدمات لازم در این واحدها نیاز به اختصاص اعتبارات ملی دارد.

احمدی‌‌‌بیغش گفت: پروژه آب‌رسانی به بجنورد از سد شیرین‌دره در طرح مهر ماندگار قرار گرفته و طی ملاقاتی که اخیراً با وزیر نیرو داشته‌ایم، مقرر شد تا مهر امسال تکمیل شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به احداث سد قوردانلو در خراسان‌شمالی تصریح کرد:  این سد با هدف تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت اجرا شده و از اهمیت زیادی برای استان برخوردار است.

استاندار خراسان‌شمالی اظهار امیدواری کرد تا این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی شده به اتمام برسد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول