اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نخستین کاروان خبرنگاران زن به اردوی جهادی گزارش می‌دهد

جهاد روزه‌داران در ضیافت محرومیت‌زدایی

خبرگزاری فارس: نخستین کاروان خبرنگاران زن به اردوی جهادی در مازندران تشکیل شد.

جهاد روزه‌داران در ضیافت محرومیت‌زدایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، جمع زیادی از جهادگران با اعزام به مناطق محروم و تحمل شرایط سخت و طاقت‌فرسا در روستاهای دورافتاده با زبان روزه و در لبیک به مقتدایشان مقام معظم رهبری به خدمت‌رسانی مشغول شدند و در عرصه‌های گوناگون آموزشی، فرهنگی، عمرانی، بهداشتی و... فعالیت می‌کنند.

حضور خواهران جهادگر خبرنگار  در روستاهای دورافتاده مازندران در این فرصت رسانه‌ای غنیمت شمرده می‌شود.

* تمامی اعضای این کاروان رسانه‌ای خواهران بودند

اسماعیل احمدی مسئول جبهه جهادی منتظران خورشید در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: اعزام کاروان خبرنگاران زن به اردوی جهادی نکا با حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی با عنوان خاکریز خبرنگاران به بخش هزار جریب شهرستان نکا در مازندران با گرامیداشت نام و یاد شهید ناهید فاتحی کرجو انجام شد.

وی درباره اعزام کاروان خبرنگاران زن به اردوی جهادی گفت: تمامی اعضای این کاروان رسانه‌ای نیز برای نخستین بار، خواهران بودند که به مدت دو روز از اردوهای جهادی روستاهای شیت، للرد و لایی رودبار نکا بازدید کردند. این اعزام با هدف بصیرت‌افزایی، انتقال ارزش‌های جهادی و بیان حضور بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه برگزار شد.

این فعال فرهنگی بیان داشت: جبهه جهادی منتظران خورشید از سال 81 فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف جهادی آغاز کرده است.

احمدی یادآور شد: این دومین گروه اعزامی خبرنگاران است. نخستین اعزام به استان سیستان و بلوچستان بوده و دومین اعزام نیز در مازندران صورت گرفته است.

وی درباره هدف برگزاری این اردو و بازدید از اردوهای جهادی با عنوان خاکریز جهادی بیان داشت: ما در جبهه منتظران خورشید بر این باوریم که واقعا در یک جبهه در حال انجام وظیفه هستیم و دارای خاکریز، پادگان و... هستیم.

این مسئول ادامه داد: این گروه خاکریز دارای خبرنگار، تصویربردار، نویسنده و... است که در رشته‌های مختص خود فعالیت کرده و وقایع این اردو را به تصویر و قلم خواهند کشید و منعکس می‌کنند.

وی با اشاره به عدم خدمات‌رسانی مناسب در دوران قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: در سال 57 در تمام کشورمان که حدود 30 استان وجود داشته گازرسانی وجود نداشته در حالی که اکنون تمامی استان‌ها از نعمت گاز برخوردارند و حتی بسیاری از روستاها نیز از این نعمت برخوردار شده و امکانات رفاهی مناسبی همچون راه آسفالته جاده‌ای، آب و برق ارائه شده است که باید این عملکردها منعکس شود.

* اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی

مسئول خاکریز خبرنگاران زن به روستاهای هزارجریب نکا نیز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در نکا یادآور شد: در این اردوی جهادی در مازندران عده‌ای از طلاب و دانشجویان بسیجی خواهر با رها کردن خانه و خانواده‌های‌شان با توجه به امکانات کم و دشواری‌هایی که در اعزام و رسیدن به محل‌های محروم وجود دارد در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، هنری و اشتغال‌زایی به خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی مشغول شدند که باید این عملکردها و همچنین محرومیت‌ها و نارسایی‌ها انعکاس داده شود.

* باید تلاش کنیم تا امید در جامعه تقویت شود

صغری فرهنگ، توجه به تلاش‌های بانوان در عرصه حرکت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی و همزمانی این حرکت‌ها با روز 13 مرداد و نامگذاری این روز با عنوان روز بسیج جامعه زنان به نیت نشان‌ دادن و قدردانی از فعالیت گسترده خواهران بسیجی در حرکت‌های جهادی را علت اصلی این اعزام برشمرد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا امید در جامعه تقویت شود و ناامیدی، یاس، کمبودها و نارسایی‌ها برکنده شود و در این راستا برای رفع محرومیت‌زدایی باید رسانه و جهادگران با تعامل مناسب برای رفع محرومیت‌زدایی تلاش کنند.

به گزارش فارس، در این بازدید دو روزه با خانواده‌های هفت شهید روستاهای شیت، للرد و لایی رودبار نکا دیدار شده و از کلاس‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و دینی این روستاها بازدید شد.

اعزام خاکریز خبرنگاران جبهه جهادی منتظران خورشید به اردوهای جهادی روستاهای هزار جریب شهرستان نکا به مدت دو روز  انجام شده است.

==============

گزارش از مریم نظری

انتهای‌پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول