اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج در مجلس

بیشتر واحدهای تولیدی کردستان غیرفعال هستند

خبرگزاری فارس:نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر حدود نیمی از واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی کردستان نیمه‌فعال هستند و این امر مانعی برای توسعه استان است.

بیشتر واحدهای تولیدی کردستان غیرفعال هستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار مرادی عصر امروز در همایش مشترک تجلیل از فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت، اصناف و بازاریان استان کردستان اظهار کرد: در بخش واحدهای تولیدی و غیرفعال بودن این واحدها دو بحث سرمایه‌گذاری و اعتبارات بانک‌ها مطرح است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در کردستان امنیت روانی ندارند و متاسفانه حتی امید به برگشت سرمایه اولیه را ندارند چه برسد به اینکه انتظار سوددهی داشته باشند.

مرادی یکی دیگر از موانع سرمایه‌گذاری را نوسانات بازار ارز و طلا عنوان کرد و گفت: بحث اعتبارات بانک‌ها در بخش صنعت و معدن و تولید که جای خود دارد و باید کارسازی لازم در این راستا صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بانک‌های استان کردستان در اعطای تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن به جای کارسازی بحث سلیقه‌گرایی را پررنگ‌تر کرده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دیگر استان‌ها بخش دولتی در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به صورت پررنگ ظاهر شده است ولی متاسفانه با توجه به همجوار بودن کردستان با کشورهای دیگر بخش دولتی در جذب سرمایه‌گذار موفق عمل نکرده است.

مرادی با بیان اینکه از حرف تا عمل فاصله زیادی وجود دارد، گفت: بحث صنعت، معدن و تجارت از بحث‌های مهم و جدی است که همواره برای آن چشم‌انداز زیبایی ترسیم شده اما این چشم‌انداز کمتر به سوی واقعیت پیش رفته است.

مرادی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم کردستان را اشتغال عنوان کرد و گفت: طبق بررسی یکی از حوزه‌های مهم اشتغال جوانان در استان حوزه صنعت، معدن و تجارت و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی جامع و اصولی برای تعامل بیشتر با کشاورزان و فراهم نمودن زمینه‌های توسعه صنایع تبدیلی در استان را به وجود بیاوریم.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه بخش کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در استان موجب ایجاد اشتغال پایدار است.

مرادی ابراز امیدواری کرد که با تعامل و همکاری نمایندگان مجلس، دستگاه‌های ذیربط، برنامه‌ریزی مناسب برای رشد و توسعه استان صورت گیرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول