اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه تحقیقات صنعتی دستمالچی:

کاهش نقدینگی عمده‌ترین عامل تعطیلی واحدهای تولیدی است

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه تحقیقات صنعتی دستمالچی یزد گفت: استان یزد تاریخ درخشانی در عرصه صنعت دارد و با ظرفیت‌های بزرگ صنعتی که در استان وجود دارد اگر نقدینگی واحدها تامین نشود، باعث تعطیلی واحدهای تولیدی خواهد شد.

کاهش نقدینگی عمده‌ترین عامل تعطیلی واحدهای تولیدی است

سید احمد اخوان دستمالچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: استان یزد از ظرفیت‌های خوبی در عرصه صنعت و معدن برخوردار است و نقش به سزایی در رشد و توسعه کشور ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنایع استان و واحدهای تولیدی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: تنها انتظار صنعتگران یزد، این است که تحریم داخلی نشوند و در زمان مشکلات دولت به کمک آنها بیاید نه اینکه به گونه‌ای بر مشکلاتشان بیافزاید.

رئیس سابق اتاق بازرگانی یزد ادامه داد: عدم روان‌ بودن مناسبات تجاری و هزینه بالای تأمین مواد اولیه، سبب کاهش نقدینگی واحدها شده و این فشارها واحدهای صنعتی را به تعطیلی خواهد کشاند.

وی تصریح کرد: افزایش تورم و به دنبال آن افزایش قیمت‌ها که به واحدها تحمیل شده و نیز رشد روزافزون چک‌های برگشتی که باعث افزایش رکود شده، مشکل واحدها را در تامین نقدینگی دوچندان کرده است.

دستمالچی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدها در سطح استان یزد تعطیل شده‌اند، عنوان کرد: تداخل رفتارهای سلیقه‌ای بر قوانین سایه افکنده و تبادلات تجاری و فعالیت‌های اقتصادی را خدشه‌دار کرده است که این خود مانعی برای صنایع محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ناپایداری سیاست‌های پولی و ارزی، حرکت‌های اقتصادی را کندتر کرده است که باید تمهیدات ویژه‌ای در این زمینه اندیشیده شود.

دستمالچی با تاکید بر حمایت از تولید عنوان کرد: توجیه انحرافات و افزایش قیمت‌ها به بهانه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، توجیه خوبی نیست و باید همواره بازار عرضه و تقاضا در این عرصه حاکم باشد و حمایت‌ها به جای مصرف به سمت تولید هدایت شوند.

رئیس سابق اتاق بازرگانی یزد افزود: صنعت، سرمایه‌گذاری، اشتغال، تولید و تجارت با یکدیگر مرتبط هستند چراکه همه زنجیره‌ای را تشکیل می‌دهند که باعث رشد اقتصادی می‌شود و نباید این موارد را از یکدیگر جدا بدانیم.

وی همچنین بر حرکت‌های هماهنگ و منطقی دولت، مجلس و بخش خصوصی تأکید کرد و یادآور شد: با حفظ و تقویت این روابط و نیز هماهنگی و توجه مسئولان و دست‌‌اندرکاران، می‌توانیم شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر استان باشیم.

رئیس سابق اتاق بازرگانی یزد اظهار امیدواری کرد: همکاران تجاری و اعضای اتاق ایران راهکارهای مناسبی برای برون رفت از بحران‌ها و رفع چالش‌ها ارائه کنند تا شاهد رشد و توسعه اقتصادی بیشتری باشیم.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول