اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد

فعالیت 4000 واحد صنعتی در فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: بیش از 4 هزار واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 34 هزار و 756 میلیارد ریال و اشتغال 94 هزار و 229 نفر در استان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 4000 واحد صنعتی در فارس

غفار صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: واحدهای صنعتی فعال در این استان در بخش‌های صنایع شیمیایی و پتروشیمی، صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، کاشی، سرامیک و چینی‌آلات، صنایع فلزی، ساخت و نصب تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع برق، الکترونیک و مخابرات، کنترل و اتوماسیون، فناوری اطلاعات، پودر و عصاره شیرین بیان، صنایع سلولزی و نیز صنایع قالب‌سازی و ساخت خودرو همیشه قابلیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فردی را در کشور، منطقه و حتی جهان از خود ارائه داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: وجود بیش از 50 شهرک و ناحیه فعال صنعتی، فارس را به یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای استقرار صنایع تبدیل کرده و هم‌اکنون در تمام گستره جغرافیایی این استان با فعالیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمینه استقرار صنایع فراهم شده است.

صفری تصریح کرد: نقش منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی، فضای اقتصاد، کار و تلاش و تولید و صنعت در استان فارس را برای جذب سرمایه‌های جهانی هموار کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: اگرچه استان فارس با تولید 10 درصد از محصولات زراعی و باغی کشور همواره یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود اما با عزم دولت خدمتگزار و نیز همکاری و تعامل بخش خصوصی و صنعتگران و تجار فارس در عرصه صنعت و معدن و تجارت در سطح کشور مطرح است.

صفری اضافه کرد: توسعه بخش صنعت استان در سال‌های اخیر شتاب گرفته و امید است با اجرایی‌شدن سیاست‌های کلان دولت عدالت‌محور این پهنه زرخیز به یکی از مطرح‌ترین استان‌های صنعتی کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول