اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور-2:

صنعت نفت، لوکوموتیو اقتصاد ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با بیان اینکه صنعت نفت لوکوموتیو صنعت ایران است، گفت: در حال حاضر تصمیم گرفته‌ایم که حرکت کنیم پس باید تا نقطه نهایی برویم تا منافع کامل نفت نصیب ملت ایران شود.

صنعت نفت، لوکوموتیو اقتصاد ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمود احمدی‌نژاد لحظاتی پیش در مراسم بهره‌برداری رسمی از طرح‌های بهینه‌سازی فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه شهید تندگویان تهران با تاکید بر اینکه دشمنان همه نفت را منحصر خودشان کرده بودند، اظهار داشت: ما باید این انحصار را بشکنیم و به ‌جایی برسیم که دیگر نفت خام صادر نکنیم.

رئیس جمهور گفت: این حلقه در داخل در حال تکمیل شدن است و این مهم واحدی است که همه چیزش توسط مهندسان ایرانی تکمیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صنعت نفت لوکوموتیو صنعت ایران است، افزود: باید بتوانیم این لوکوموتیو را بسازیم و این توانستن خیلی مهم است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید بتوانیم مستقل شویم، عنوان کرد: از روزی که گفتند ما نمی‌آییم در ایران سرمایه‌گذاری کنیم، در صنعت نفت ایران از آن روز تا به حال دو برابر سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه پول سرگردان در دنیا خیلی زیاد است، خاطرنشان کرد: وقتی نمی‌آیند ما برای آنها نامه فدایت شوم نمی‌فرستیم؛ قدرت ملت تجلی قدرت خداست و هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

احمدی‌نژاد یادآور شد: همانگونه که به همت مردم غیور ایران اسلامی انقلاب ما در چشم بر هم زدن یک امپراطوری را بر هم زد با میدان دادن به متخصصان صنعت نفت نیز دیدیم که آنها خودشان در این عرصه طراحی کردند و ساختند.

محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه کشورهای خارجی بدهی‌شان بیش از تولید خالص ملی‌شان است، گفت: ما باید با منابع، انرژی و نیروی خودمان بتوانیم تولید و طراحی کنیم.

وی افزود: در این پروژه 810 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم، وقتی توانستیم نخستین قدم را برداریم و در مسیر بیفتیم دیگر کار آسان می‌شود.

رئیس جمهور بیان داشت: اکنون به فضل الهی مجموعه صنعت نفت و متخصصان و کارگران دلسوز این مجموعه با عزم الهی در صدد تکمیل حلقه‌های این صنعت هستند. اکنون حرکتی بسیار خوب در حال انجام است و در همه جای این صنعت شور و شوق و نشاط دیده می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: نرم‌افزارهای پالایشگاه شهید تندگویان تهران توسط چند جوان متخصص کشورمان ‌بهتر از دیگران طراحی شده است و اکنون این مجموعه را با این نرم‌افزارها اداره و راهبری می‌کنیم.

احمدی‌نژاد بیان داشت: در حال حاضر تصمیم گرفته‌ایم که حرکت کنیم پس باید تا نقطه نهایی برویم تا منافع کامل نفت نصیب ملت ایران شود.

این گزارش حاکی است، واحد بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران که با هدف تولید روزانه 2.8 میلیون لیتر بنزین با کیفیت احداث شده است، صبح امروز با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسمی رسید.

طرح بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران دارای دومین واحد ایزومریزاسیون پس از طرح توسعه پالایشگاه اراک است که با اتکا به همت متخصصان داخلی به بهره‌برداری رسیده است.

 انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول