اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کرمان:

کرمان در انتظار تحولات بزرگ صنعتی است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به ظرفیت‌‌های فراوان و متنوع صنعتی و معدنی در استان کرمان گفت: کرمان در انتظار تحولات بزرگ صنعتی است.

کرمان در انتظار تحولات بزرگ صنعتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از کمیته رسانه و مطبوعات دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی زاهدی‌ طی دیدار‌ ‌مجمع نمایندگان استان کرمان با وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توانمندی‌ها و استعدادهای استان کرمان در حوزه صنت و معدن اظهار داشت: مواد معدنی فلزی و غیر فلزی از جمله مس، مولیبدن، نقره، آهن، تیتانیوم، طلا، کروم، منگنز، گارنت، سیلیس، انواع خاک‌های صنعتی، مواد اولیه کاشی و سرامیک، انواع سنگ‌های قیمتی، تزیینی و نما تنها بخشی از توانمندی‌های معدنی استان کرمان است. 

وی با اشاره به ذخایر معدنی عظیم از جمله سنگ‌آهن در استان کرمان به نبود صنایع جنبی در این زمینه اشاره‌ کرد و با‌ ابراز نارضایتی‌ از نبود صنایع فولاد و آهن در استان کرمان بیان داشت: ظلم و اجحاف بزرگی در حق این استان شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که سنگ‌آهن از معادن این استان و توسط معدنکاران زحمتکش این استان استخراج می‌شود، اما این سنگ‌آهن خام به خارج از کرمان منتقل و یا خارج از کشور صادر می‌شود و مردم خود کرمان از مزایا آن بی‌بهره هستند.

وی خواستار توجه جدی و اقدام عملیاتی توسط وزارت صنعت برای ایجاد صنایع فولاد و آهن در استان کرمان شد.

زاهدی با اشاره به ذخایر عظیم مس در استان کرمان و اینکه بیش از 67 درصد‌ معادن مس کشور در خاک‌ استان کرمان است، گفت: اما هیچ تراکنش و گردش مالی حاصل از این معادن و صنایع در استان کرمان نمی‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد اعضای صندوق بازنشستگی مس در استان کرمان هستند، ابراز داشت: اما دفتر این صندوق در تهران است و باید هر چه سریع‌تر به کرمان منتقل شود.

زاهدی به مشکلات و حواشی پیرامون باشگاه ورزشی صنعت مس کرمان و مسائل مدیریتی پیرامون آن اشاره کرد و خواستار توجه جدی مسئولان مس به این موضوع شد.

وی با اشاره به تولید 70 درصد کروم کشور و بزرگ‌ترین ذخیره تیتانیوم کشور و منطقه خاورمیانه ‌در جنوب استان کرمان‌ خواستار توجه جدی به توسعه جنوب استان کرمان شد.

در این جلسه سایر نمایندگان استان کرمان به بیان جزئیات توانمندی‌های معدنی و صنعتی حوزه خود پرداختند.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول