اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساوجبلاغ اعلام کرد

تولید سالانه 430 هزار تن انواع محصولات باغی و زراعی در ساوجبلاغ

خبرگزاری فارس: فرماندار ساوجبلاغ اعلام کرد: سالانه 430 هزار تن انواع محصولات باغی و زراعی در این شهرستان تولید می‌شود.

تولید سالانه 430 هزار تن انواع محصولات باغی و زراعی در ساوجبلاغ

علی حدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: با توجه به تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان غربی، یکی از مهم‌ترین دستورالعمل‌هایی که طی سال‌های اخیر در دستور کار دولت قرار داشته، حمایت از بخش کشاورزی و دامداری است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر رهبری معظم انقلاب اسلامی امسال را به نام حمایت از تولید ملی مزین فرموده‌اند که با توجه به رهنمودها و دغدغه‌های معظم له‌، تلاش بسیار خوبی در سراسر کشور برای توسعه و خودکفایی کشاورزی انجام می‌شود.

فرماندار ساوجبلاغ در پاسخ به این پرسش که وضعیت کشاورزی این شهرستان چگونه ارزیابی می‌شود؟ گفت: ساوجبلاغ از موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی خوبی سود برده و کشاورزان ما از خاک حاصل‌خیز و نعمات طبیعی بسیاری برخوردار هستند.

حدادی ادامه داد: هم اکنون در شهرستان ساوجبلاغ بیش از 28 هزار هکتار زمین زیر کشور محصولات زراعی و باغی قرار دارد که بخش زراعی شاهد تولید بیش از 177 هزار تن انواع محصولات در یک سال هستیم.

این مسئول ادامه داد: از سوی دیگر به طور میانگین سالانه بیش از 255 هزار تن انواع میوه در باغ‌های ساوجبلاغ تولید می‌شود که این میزان جوابگوی بخش مهمی از نیاز استان البرز و دیگر استان‌ها است.

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه حدود 100 هکتار زمین تحت کشاورزی گلخانه‌ای در این شهرستان قرار دارد، گفت: در مجموع سالانه 430 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در بخش‌های زراعی،‌ گلخانه‌ای و باغی در ساوجبلاغ تولید می‌شود.

لزوم ارائه حمایت‌های ویژه از کشاورزان ساوجبلاغی

حدادی با تاکید بر اینکه کشاورزی ساوجبلاغ طی سال‌های اخیر توسعه چشم‌گیری داشته، گفت: کشاورزان و دامداران این شهرستان توانایی‌های بسیاری دارند که در صورت ارائه حمایت‌های ویژه می‌توانند بخش مهمی از نیاز کشور را تامین و محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند.

وی در پایان اذعان داشت: به طور قطع تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی صحیح، ارائه تسهیلات و حمایت‌های دولتی و بالاخره تلاش بیشتر کشاورزان است که امیدواریم طی سال‌های آینده به این مهم دست پیدا کنیم.

انتهای‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول