اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه:

انتخابات شورای امدادگران کهگیلویه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شهرستان کهگیلویه گفت: انتخابات شورای امدادگران کهگیلویه به همت هلال‌احمر و در روز 14 مردادماه برگزار می‌شود.

انتخابات شورای امدادگران کهگیلویه برگزار می‌شود

علی‌محمد افروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت اظهار کرد: یاری دادن به کسانی که در اثر حادثه نیازمند کمک هستند را امداد می‌گویند.

وی با بیان اینکه امدادگران تقسیم‌بندی ویژه‌‌ای دارند، گفت: در تقسیم‌بندی امدادی، امدادگران به چهار گروه امدادیار، امدادگر، نجات‌گر و ایثارگر سازمان‌دهی می‌شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شهرستان کهگیلویه به تعریف امدادگر پرداخت و بیان داشت: به هر فرد دوره دیده داوطلب که بتواند کمک‌های اولیه را ارائه دهد امدادگر گفته می‌شود.

این مسئول به خصوصیات امدادگر اشاره کرد و عنوان داشت: حفظ خونسردی، داشتن سرعت عمل، برخورد مناسب، ظاهر آراسته، رعایت فرهنگ منطقه، داشتن اطلاعات و مهارت کافی جهت انجام کمک‌های اولیه و داشتن ابتکار برای حداکثر استفاده از حداقل وسایل کمک‌های اولیه از جمله خصوصیاتی است که یک امدادگر باید داشته باشد.

افروزی برخورداری هر شخصی را از خدمات امدادی لازم دانست و گفت: گاهی هنگام بروز حادثه‌ تعدادی از افراد در دم جان می‌دهند و عده‌ای نیز زنده می‌مانند، اما در صحنه حادثه درگیر می‌شوند و چه خوب است که فرد درگیر شونده یک امدادگر باشد.

وی به خصوصیات سازمان امداد و نجات اشاره کرد و اذعان داشت: در دسترس بودن، شبانه‌روزی بودن، آماده بودن و حرفه‌ای بودن خصوصیاتی است که یک سازمان امداد و نجات باید داشته باشد.

این مسئول در هلال‌احمر کهگیلویه به انتخابات شورای امدادگران اشاره کرد و گفت: اسامی نهایی کاندیداهای باشگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر به تأیید استانی رسیده است.

وی افزود: از روز گذشته به مدت سه روز و تا 12 مردادماه کاندیداها برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی در این زمینه وقت دارند.

معاون جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه تصریح کرد: از تمامی کاندیداهای باشگاه‌های امداد و نجات فراخوان شده که ضمن تبلیغات سالم در 14 مرداد در محل صندوق‌های اخذ رأی حضور داشته باشند.

افروزی خاطرنشان کرد: از همه امدادگران که کارت امدادی دارند برای حضور در پای صندوق‌های رای دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول