اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر اردبیل:

تجلیل از شهرداران قدرشناسی از خادمان واقعی است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: تجلیل از شهرداران گذشته و حال حاضر اردبیل در حقیقت تجلیل از خدمات و انجام وظایف سنگین و بی‌ادعایی است که شهرداران در سنگر کار، تلاش و مجاهدت سعی کردند از خود ارایه کنند.

تجلیل از شهرداران قدرشناسی از خادمان واقعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی عصر امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: ما اقدام ابتکاری و مثبت شهرداری اردبیل را در برگزاری آیین تجلیل از شهرداران می‌ستاییم و امیدواریم با همراهی و همکاری تمام دستگاه‌های ذیربط در فرصت باقی‌مانده بتوانیم این مراسم را به شکل آبرومند برگزار کنیم.

وی پیشنهاد کرد: به جای اول مهرماه این مراسم همزمان با سالروز شهادت شهید سرافراز مکتب اسلام مهدی باکری به عنوان شهردار شهید برگزار شود تا مناسبتی نیز برای این مراسم به شایستگی ایثار و گذشت این شهید والامقام داشته باشیم.

ضرورت تدوین آرشیو اسناد شهرداری اردبیل

دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز تصریح کرد: در تمام دنیا و شهرهای توسعه یافته چنین اقدامات مثبت تدارک دیده می‌شود تا از فعالان حوزه عمران شهری به ویژه شهرداران چه در گذشته و چه در حال حاضر قدردانی صورت بگیرد.

علیرضا دباغ‌عبداللهی خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که شهرداری‌ها به شکل مستقل اداره شده و جدا از فرآیند دستگاه‌های دولتی انجام وظیفه می‌کنند و با حجم عظیمی از کارها و فعالیت‌ها روبه‌رو هستند، شایسته است برنامه‌های تجلیل نیز به صورت مثبت و همه‌جانبه مد نظر قرار گیرد تا شهرداری‌هایی که همیشه مورد غفلت واقع شدند، بتوانند شاهد ارزش‌گذاری و ارج نهادن جامعه به خدماتشان باشند.

وی با حمایت از تدوین برنامه تجلیل از شهرداران اضافه کرد: ما در سایه این برنامه می‌توانیم از تجربیات شهرداران سابق استفاده کنیم و یقین داریم اردبیل با قدمت تاریخی خود می‌تواند فتح بابی را آغاز کند.

دباغ‌عبداللهی ضرورت تدوین آرشیو اسناد شهرداری اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: در تمام دنیا جمع‌آوری و تهیه این آرشیو اسناد معمول است و حجم عظیمی از کارها با فراهم شدن این بستر به شکل متشکل و جامع انجام می‌شود که امیدواریم در سایه برگزاری این آیین آرشیو اسناد شهرداری اردبیل نیز تهیه و فراهم شود.

در ادامه این مراسم عده‌ای از اعضای شورای شهر نیز با برگزاری مراسم مخالفت کرده و علت آن را نیز پیش رو بودن انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اعلام کردند.

در این اظهار نظرها پرهیز از برنامه‌های تبلیغی در آستانه برگزاری انتخابات شوراها مطرح شد و چند نفر از اعضای شورای شهر اردبیل مدعی بودند که عده‌ای قصد بهره‌برداری به نفع خود را از این برنامه دارند تا در آستانه انتخابات بتوانند کار تبلیغی انجام دهند که در نهایت با اکثریت رأی اعضای شورای شهر اردبیل برگزاری مراسم تجلیل از شهرداران سابق مصوب شد.

تصویب المان میدان وحدت اردبیل

به گزارش فارس، در این جلسه مشاور طرح المان میدان وحدت اردبیل گزارشی از سه طرح آماده شده را به اعضای شورای شهر اردبیل ارایه کرد و آنها با مشاهده این طرح‌ها از طریق پورژکتور با طرح مورد نظر به عنوان طرح شماره دو در ارتفاع 22 متر موافقت کردند و قرار شد این المان با لحاظ کردن معماری مرتبط با دوران صفویه، تزئینات اسلامی معماری صفویه در جبهه‌های داخلی نماد ارایه شده و همچنین حک آرم مذهبی صفویه در جبهه بیرونی نما نهایی شده و عملیات اجرایی آن به سرعت آغاز شود.

با اجرایی شدن این نماد و المان برگرفته از معماری سنتی اردبیل ساماندهی میدان وحدت اردبیل نیز به شکل مناسب انجام می‌شود.

تخفیف 20 درصدی به مطالبات شهرداری به مدت 40 روز

اعضای شورای شهر اردبیل همچنین در دویست و سی و چهارمین جلسه خود با صدور مجوز اعمال تخفیف 20 درصدی به کلیه مطالبات شهرداری غیر از اجاره مستغلات به شرایط دهه فجر (50 درصد نقد و مابقی به صورت قسط سه ماهه) موافقت کردند.

علیرضا دباغ‌عبداللهی یکی از اعضای شورای شهر اردبیل با اشاره به طولانی بودن زمان تخفیف ارایه شده از سوی شهرداری اردبیل گفت: تخفیفی که به مدت 40 روز و به سه مناسبت هفته دولت، عید فطر و هفته دفاع مقدس ارایه می‌شود بسیار طولانی است که می‌توانیم زمان آن را محدود کنیم.

وی افزود: با ارایه چنین تخفیف‌هایی در مناسبت‌های مختلف که در طول سال چهار الی پنج ماه را شامل می‌شود نه تنها ارج و قرب تخفیف از بین می‌رود بلکه گاه در نزد مردم نیز بسیار عادی جلوه می‌کند.

نادر فرزانه دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز خواستار ارایه تخفیف از سوی شهرداری در طول سال به اندازه یک بار اعلام کرد و اظهار داشت: لازم نیست ما در طول سال چندین بار تخفیف ارایه دهیم بلکه می‌توانیم فقط یک بار آن هم به صورت محدود این تخفیف را برای مشتریان خود قائل شویم.

جواد زنجانی دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز تصریح کرد: ما در طول سال دو تخفیف رسمی به مناسبت دهه فجر و هفته دولت داریم و دیگر تخفیف‌ها به صورت موردی برای اقشار مختلف است که با استقبال کم نیز روبه‌رو شده است.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل طولانی بودن بروکراسی اداری در شهرداری مراجعه‌کننده در مدت 30 الی 40 روزه می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

زنجانی ارایه این تخفیف‌ها را با توجه به وضعیت نامناسب شهرداری از لحاظ درآمدی بسیار مفید و مؤثر اعلام کرد.

سالار شاکر سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز به معمول بودن دو بار تخفیف در طول سال اشاره کرد و ادامه داد:‌ این تخفیف‌ها با توجه به وضعیت اقتصادی مردم انجام می‌شود تا ما نیز در حد وظیفه و رسالت خود بتوانیم از شهروندان حمایت کرده باشیم.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول