اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد:

پاسخگویی به حوادث شهربازی‌ها بر عهده شهرداران است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با هشدار برای لزوم استانداردسازی وسایل شهربازی‌ها گفت: در صورت بروز هر اتفاقی، وظیفه پاسخگویی حوادث شهربازی‌ها بر عهده شهرداران است.

پاسخگویی به حوادث شهربازی‌ها بر عهده شهرداران است

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج ضمن هشدار به همه مردم این استان در خصوص استفاده از وسایل شهر‌بازی‌های شهرهای مختلف اظهار کرد: با توجه به مکاتبات به عمل آمده با شهرداری‌ها، متاسفانه هیچ‌گونه پاسخی در خصوص اطلاعات درخواست شده تاکنون به این اداره‌کل ارائه نشده و همین امر سبب به تعویق افتادن بازرسی از این‌گونه وسایل شده است.

این مسئول افزود: بدیهی است استفاده از وسایلی که بازرسی نگردیده و تاییدیه اداره‌کل استاندارد را ندارد، مصرف‌کننده را با مشکلات جدی و جبران‌ناپذیری مواجه خواهد کرد.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین هشدار داد که در صورت بروز هرگونه حادثه در شهربازی‌ها، شهردار هر شهر مسئول و پاسخگوی موارد پیش آمده است. 

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی از متصدیان، فاقد صلاحیت فنی استفاده از این دستگاه‌ها هستند و حتی از ضوابط استاندارد شهربازی هم بی‌اطلاعند.

وی افزود: در برخی از پارک‌ها و مراکز تفریحی استان شاهد وجود شهربازی بدون متصدی و مسئول هستیم که در اینگونه موارد اگر هم تخلفی صورت پذیرد شخص پاسخگویی وجود ندارد.

محمدی گفت: همشهریان در سراسر این استان قبل از استفاده از این وسایل حتما به وجود برچسب مخصوص اداره‌کل استاندارد بر روی این تجهیزات توجه و دقت کرده تا دچار آسیب‌ها و حوادث غیرقابل جبران نشوند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: لازم است مردم نیز با این اداره‌کل همکاری لازم را داشته باشند تا اثربخشی فعالیت‌ها افزایش یابد.

محمدی تصریح کرد: اگر مردم استان در مراجعه به شهربازی‌ها وسایلی را مشاهده کردند که فاقد استاندارد لازم و نکات ایمنی است، این موضوع را به اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گزارش دهند.

محمدی به مردم توصیه کرد از وسایلی که مورد تایید اداره‌کل استاندارد نیست استفاده نکنند تا اتفاق جبران‌ناپذیری برای آن‌ها پیش نیاید.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول