اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز خبر داد

برگزاری همایش شهرداران منطقه قفقاز به میزبانی تبریز

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز از برگزاری همایش شهرداران منطقه قفقاز به میزبانی تبریز خبر داد.

برگزاری همایش شهرداران منطقه قفقاز به میزبانی تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا نوین پیش از ظهر امروز در نشست معاونت‌های شهرداران تبریز و اردبیل اظهار داشت: در سال جاری تبریز میزبان همایش شهرداران خواهر‌خوانده تبریز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با حضور شهرداران منطقه قفقاز با حضور شهرداران باکو، استانبول و پایتخت تاجیکستان این همایش را برگزار می‌کنیم که در کنار این برنامه از برگزاری اولین همایش شهرداران شمال غرب کشور نیز در تبریز استقبال می‌کنیم.

 

فاز اول قطار شهری تبریز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار تبریز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تا خرداد سال آینده خط اول قطار شهری تبریز به طول 17 کیلومتر تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد:‌ ما در حوزه کسب در‌آمدهای پایدار با مشکلاتی مواجه هستیم ولی کل اعتبار شهرداری تبریز در سال جاری بالغ بر یک هزار و 404 میلیارد تومان است که با رقم افق 20 ساله توسعه کشور و چشم‌انداز نظام، برنامه و اهداف تعریف شده است.

‌نوین با اشاره به سفرهای مستمر به پایتخت ترکیه گفت: در شهر استانبول شهرداران دغدغه تامین مالی ندارند چرا که در شهر 20 هزار نفری 55 درصد در‌آمد از طریق دولت تامین شده و مابقی نیز از طریق مالیات‌ها و در‌آمدهای محلی تامین می‌شود.

این مسئول اتکای شهرداری‌ها به تراکم فروشی و صدور پروانه را درست و صحیح ندانست و افزود: ما سعی کردیم در سال اخیر 70 درصد در‌آمد شهرداری تبریز را به فروش تراکم کاهش دهیم و در عوض از محل ارزش افزوده، ممیزی املاک، ماده 100 و ... در‌آمد پایداری را برای شهرداری تبریز فراهم کنیم.

شهردار تبریز در ادامه سخنان خود بحث حاشیه‌نشینی در تبریز را یک معضل جدی خواند و ابراز داشت: یک چهارم جمعیت تبریز که حدود 450 هزار نفر هستند در این شهرها حاشیه‌نشین می‌باشند که ما برای حل مشکل آنها به دور از هرگونه تنش و بگیر و ببند سعی کردیم از محل تولید مسکن مهر خط اعتباری در نظر بگیریم تا با انتقال واحدهای مسکونی حاشیه شهر به مکان‌ها و فضاهای مقاوم یک تحرک جدی در حوزه ساخت و ساز مقاوم را شاهد باشیم.

نوین تصریح کرد: با این حرکت جلوی حاشیه‌نشینی‌ها گرفته شده و ما از این طریق می‌توانیم واحدهای مقاوم در اختیار صاحبان واحدهای حاشیه‌نشین قرار دهیم.

وی در خصوص بودجه دولتی اختصاص یافته به شهرداری نیز بیان داشت: از بودجه دولتی جز اجرای برخی پروژه‌های عمده و قطار شهری که 50 درصد آن رقمی در حدود 80 میلیارد تومان برای تبریز است تخصیصی نداشتیم در حالی که دولت با پیگیری نمایندگان استان‌های دیگر برای کمربندی سوم اصفهان اعتبار کلانی را اختصاص داده است در حالی که ما از این اعتبارات محروم هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار تبریز از واگذاری 23 وظیفه شهرداری به بخش خصوصی بر اساس مدیریت واحد شهری خبر داد و افزود: یکی از گرفتاری‌ها و معضلات اصلی شهر تبریز بحث ترافیک و تردد 600 هزار خودرو در سطح شهر است که به رغم سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی با هدف گشایش مسیر‌های جدید و تسهیل عبور و مرور و کمک به حل مشکلات ترافیکی همچنان در تبریز با معضل ترافیک روبه‌رو هستیم.

نوین راه‌اندازی قطار شهری، تراموا و همچنین خط ویژه اتوبوس‌های سریع‌السیر را از اقدامات شهرداری در کاهش بار ترافیکی شهر تبریز توصیف کرد و ادامه داد: ما در کنار این اقدامات از فعالیت‌های فرهنگی غفلت نکردیم چرا که معتقدیم هویت و شناسنامه تاریخی خودمان را باید حفظ کنیم و با احترام به معماری و اعتقادات مردم و ارزش‌های نظام در این عرصه تلاش مستمر داشته باشیم.

این مسئول از نصب پرچم‌ها و تعویض آنها در میادین مختلف حفظ نماد تاریخی شهر و نصب یادمان‌های 4 هزار و 800 شهید شهر تبریز خبر داد و یادآور شد: بزرگترین مسابقه قرآنی کشور به همت شهرداری تبریز برگزار می‌شود و ما در صدد راه‌اندازی پارک مفاخر با 65 تابلو و تندیس آنها هستیم.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: بزرگان این شهر نظیر علامه امینی، طباطبایی، آیت‌الله مدنی، شهید باکری و ده‌ها ایثارگر و چهره ماندگار این شهر باید به نسل آینده معرفی شده و شناسانده شود.

نوین از فعالیت یک هزار و 200 اتوبوس شهری خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این رقم به 2 هزار دستگاه برسد که در این زمینه سعی داریم مردم تبریز کمتر از 5 دقیقه در انتظار اتوبوس‌ها بمانند و بیشتر از این در حمل و نقل عمومی دچار مشکل نشوند.

 

فرصت مسابقه خدمت را نباید از دست داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در ادامه سخنان خود به فرمایش مقام معظم رهبری در نگاه مثبت به مسابقه خدمت و تلاش و کوشش بی‌دریغ به شهروندان اشاره کرد و افزود: ما باید فرصت مسابقه خدمت را غنیمت بدانیم و با رفع مشکلات مردم باقیات و صالحات واقعی را برای خود به یادگار بگذاریم و به دور از هرگونه اقدام حاشیه‌ای سعی کنیم در سنگر خدمتگزاری مردم حاضر و آماده باشیم.

شهردار تبریز تصریح کرد: نباید شهرداری‌ها حیاط خلوت عده‌ای از سیاسیون برای پیشرفت منزلت و جایگاهشان قرار بگیرند بلکه شایسته است شهرداری‌ها تلاش و همت خود را مصروف خدمت به مردم کنند چرا که نشاط اجتماعی در خدمت صادقانه به ملت تضمین و تامین می‌شود.

نوین در پایان سخنان خود اظهار داشت: با پشت سر گذاشتن انتخابات مجلس در دور اول و همچنین برگزاری دور دوم انتخابات با کاندیداها عهد بستیم تا از تخریب چهره شهری پرهیز شود تا مبادا هزینه‌های مضاعف در پاکسازی اقلام تبلیغاتی به گردن شهرداری بیفتد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول