اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تولید ملی و در راستای اقتصاد مقاومتی

جنس لباس دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی تمام ایرانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال تولید ملی و برای عمل به فرمایشات رهبری، جنس لباس دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی تمام ایرانی می‌شود.

جنس لباس دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی تمام ایرانی می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پرویز طاهری عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بوبواحمد اظهار کرد: با محوریت سخنان رهبری مبنی بر تولید ملی در این سال، سعی ما بر این است که جنس لباس‌های دانش‌آموزان حتی‌الامکان از تولیدات داخلی باشد.

وی گفت: در جلساتی که به همین منظور در آموزش و پرورش داشته‌ایم مقرر شده علاوه بر جنس لباس‌ها که لازم است تولید داخل باشد، نوع رنگ نیز در لباس‌های آنها به گونه‌ای رعایت شود که با شئون دانش‌آموزی همخوانی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سعی بر این شده که قیمت تمام شده برای لباس دانش‌‌آموزان به خصوص دانش‌‌آموزان پسر مناسب باشد چراکه در گذشته لباس‌‌های چینی که با شئون ما نیز همخوانی نداشت برای خانواده‌ها از نظر قیمت‌ها گران تمام می‌شد و برای هر دست پیراهن و شلوار تا بیش از 60 هزار تومان باید پرداخت می‌کردند.

وی با بیان اینکه پارچه‌های ایرانی باکیفیت‌تر از پارچه‌های خارجی هستند و باید در این زمینه بیشتر اطلاع‌رسانی شود، عنوان کرد: باید فضا را به گونه‌ای هموار کنیم که دانش‌‌آموزان و جوانان و نوجوانان ما به این موضوع پی برده و شرایط را بیش از گذشته درک کنند.

طاهری فرهنگ‌سازی در این زمینه را وظیفه همه دستگاه‌ها دانست و گفت: اینکه منتظر باشیم تنها آموزش و پرورش این بستر را فراهم کند، اشتباه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: متأسفانه در زمینه لوازم‌التحریر همانند لباس آزادی عمل در دست آموزش و پرورش نیست که این مشکل را نیز می‌توان با فرهنگ‌سازی به مرور زمان برطرف کرد.

وی برخی اشکال و عکس‌ها بر روی لوازم‌التحریر دانش‌‌آموزان را منافی با شئون اسلامی و در مقابل تعلیم و تربیت اسلامی دانست و گفت: متأسفانه برای جلب مشتری چنین کارهایی انجام می‌شود که در مدارس به مدیران گفته‌ایم اجازه ورود چنین لوازم‌التحریری را ندهند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول