اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال برای نخستین بار

دانش‌آموزان قمی به کربلای معلی اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان قم گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان امسال برای نخستین بار اقدام به برگزاری اردوی عتبات عالیات کرده است.

دانش‌آموزان قمی به کربلای معلی اعزام می‌شوند

محمدرضا سرلک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ابراز داشت: یکی از اقداماتی که امسال برای نخستین بار اتفاق می‌افتد، ثبت‌نام از دانش‌آموزان برای شرکت در اردوی عتبات عالیات است.

وی ادامه داد: در گذشته دانش‌آموزان تنها به اردوهایی مانند اردوی مشهد اعزام می‌شدند اما از امسال بنا داریم دامنه اردوهای زیارتی را گسترده‌تر کنیم.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان قم ابراز داشت: این اردو با هدف تعمیق باورهای دانش‌آموزان نسبت به سیره و معارف اهل‌بیت(ع) پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برای ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه با اجرای برنامه‌های قرآنی تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان را با معارف این کتاب آسمانی آشنا کنیم و در کنار آن پس از ماه مبارک رمضان در اردوی عتبات عالیات، عشق به عترت را در نوجوانان تقویت خواهیم کرد.

سرلک با اشاره به زمان برگزاری اردوهای عتبات عالیات ادامه داد: این اردوها از تاریخ 17 شهریور ماه آغاز شده و تا مهر ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیر همراهی والدین در اردوهای زیارتی خاطر نشان کرد: در این اردوها دانش‌آموزان دختر با مادران و دانش‌آموزان پسر به همراه پدرانشان شرکت می‌کنند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان قم افزود: این اردوها برای دانش‌‌آموزانی که در طول ماه مبارک رمضان در برنامه‌های انجمن‌های اسلامی به طور منظم شرکت کرده باشند، جنبه تشویقی دارد و این دانش‌آموزان در اولویت قرار می‌گیرند.

وی ابراز داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شرایطی را به وجود آورده است که بیشتر دانش‌آموزان بتوانند در این اردو شرکت کنند.

سرلک اضافه کرد: بنا بر این است که یک سوم از هزینه این اردو به صورت نقدی از سوی دانش‌آموزان پرداخت شود و بقیه هزینه را اتحادیه به صورت قرض‌الحسنه و در قالب اقساط بلند مدت در اختیار دانش‌آموزان قرار ‌دهد که با این روش بسیاری از دانش‌آموزان قادر به پرداخت این هزینه خواهند بود.

وی با اشاره به استقبال گسترده دانش‌آموزان از این طرح عنوان کرد: در دو روز نخست مهلت ثبت‌نام، چهار اتوبوس از این کاروان دانش‌آموزی تکمیل شده است.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان قم با اشاره به اینکه ثبت‌نام این اردوها از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است خاطر نشان کرد: مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این اردوها در طول هفته نخست ماه مبارک رمضان به پایان رسیده است.

وی اعزام دانش‌آموزان را به عتبات نسبت به دیگر قشرها متفاوت توصیف کرد و افزود: در این کاروان‌ها علاوه بر فعالیت مداح و روحانی کاروان، مربی‌های تربیتی از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شرکت خواهند داشت و جنبه‌های تربیتی این اردو را تقویت خواهند کرد.

سرلک ادامه داد: مربیان در این اردو در کنار روحانی کاروان و مداح، فلسفه و ارزش زیارت و اهمیت مکان‌هایی که در این اردو زیارت می‌شوند را برای دانش‌آموزان تبیین می‌کنند.

وی گفت: این اردوها و حضور مربیان و خانواده‌ها موجب تقویت ارتباط بین دانش‌آموز و والدین از طرفی و تقویت ارتباط دانش‌آموز و اتحادیه خواهد شد.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان قم عنوان داشت: در این اردوها همچنین جلسات هم‌اندیشی میان والدین و دانش‌آموزان برگزار شده و مربیان در این رابطه آموزش‌های دوجانبه‌ای را ارائه خواهند کرد.

وی افزود: در این اردوها با برگزاری جلسات معرفتی و دوره‌های آموزش عقاید تلاش می‌کنیم تا زیارت را با معرفت همراه کرده و اثر ماندگاری از این اردو برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

سرلک زیارت را یکی از بهترین ابزارهای ارتقای معرفت دینی دانست و خاطر نشان کرد: این موضوع به ویژه در جایی که مخاطب آن نوجوانان باشند که ذهن آماده‌ای برای پذیرش هدایت دارند، اهمیت دوچندان می‌یابد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول