اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پایگاه انتقال خون آبادان:

ماهانه 1500 واحد خونی در آبادان اهدا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پایگاه انتقال خون آبادان گفت: ماهانه بین یک‌هزار و 200 تا یک‌هزار و 500 واحد خونی به طور متوسط در آبادان اهدا می‌شود.

ماهانه 1500 واحد خونی در آبادان اهدا می‌شود

سیدهادی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: پایگاه انتقال خون شهرستان آبادان ظرفیت پاسخگویی به نیاز 30 تا 70 درصد از بیماران تالاسمی و دیالیزی شهرستان آبادان را دارد.

وی ادامه داد: گلبول قرمز متراکم را در یخچال‌های مخصوص بانک خون و در دمای چهار درجه سانتیگراد و تا 34 روز می‌‌توان نگهداری کرد.

موسوی افزود: هر واحد خون اهدایی حداقل برای نجات جان سه نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا هر واحد خون اهدایی، در بخش فرآوردهای سلولی، پلاسمایی از قبیل پلاکت، فاکتور 8 انعقادی و پلاسما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس پایگاه انتقال خون آبادان با اشاره به دفعات خون‌دهی در سال گفت: آقایان می‌توانند چهار بار در سال و خانم‌ها سه بار در سال برای اهدای یک واحد خونی به پایگاه انتقال خون شهرستان آبادان مراجعه کنند.

وی افزود: افراد بعد از خوردن صبحانه و انجام آزمایشات خاص توسط پزشک پایگاه انتقال خون و اطمینان از سلامت خون اهدایی برای این مهم آماده می‌شوند.

موسوی با اشاره به خدمات این پایگاه به افراد گفت: پایگاه انتقال خون آبادان انجام آزمایشات مختلف چون شناسایی بیماری‌های هپاتیت و ایدز را به صورت رایگان برای اهدا کنندگان خون انجام می‌دهد.

* شب‌های قدر میزان اهدای خون افزایش چشمگیری دارد

وی ادامه داد: شب‌های قدر، روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی جز‌ء ایامی از سال است که بیشترین زمان مراجعه شهروندان به پایگاه اهدای خون آبادان را دارند.

موسوی در پایان گفت: چنانچه مردم به صورت تدریجی در روزهای ماه مبارک رمضان برای اهدای خون به پایگاه مراجعه کنند با مشکلی در تأمین بانک انتقال خون در همه نقاط کشور روبه‌رو نمی‌شویم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول