اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روزهایی که هواداران فوتبال کم حوصله شده‌اند

خودنمایی تماشاگران آبادانی با تشویق طلایی‌پوشان

خبرگزاری فارس: در روزهایی که هواداران فوتبال کم حوصله شده‌اند تماشاگران آبادانی با تشویق تیم خود با وجود شکست در برابر پرسپولیس در آبادان باردیگر خودنمایی کردند.

خودنمایی تماشاگران آبادانی با تشویق طلایی‌پوشان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، یکی از مهم‌ترین حواشی روزهای اخیر فوتبال کشور که در هفته دوم رقابت‌ها خود را نشان داد اعتراض هواداران برخی تیم‌ها آن هم در آغاز راه رقابت‌های لیگ برتر است.

بدعتی که نقطه شروع آن در دقیقه 60 نخستین بازی پرسپولیس در برابر ملوان در فصل قبل و زمانی که این تیم گل اول را دریافت کرد آغاز شد و هواداران این تیم با فریاد زدن نام علی دایی وی را به نماد اعتراض تماشاگران به مربیانی که نتیجه نمی‌گیرند تبدیل کردند.

اما فصل جدید نیز خالی از این اتفاقات نبود و در دومین هفته مسابقات صدای اعتراض برخی تماشاگران به نتایج تیم‌های دلخواه‌شان با فریاد زدن نام مربیان و بازیکنان پیشین تیم خود به صدا درآمد.

این در حالی است که تا پایان ماراتن 34 هفته‌ای لیگ برتر راه زیادی پیش رو است و یک یا دو شکست یا پیروزی هرگز نشانگر قهرمانی یا سقوط یک تیم نیست و هواداران باید صبر و حوصله بیشتر را پیشه کرده و به کادر فنی و بازیکنان تیم‌های محبوبشان ایمان داشته و از همین اوایل فصل بازیکنان و کادر فنی را وارد حاشیه و استرس سکوها که همواره از آن به عنوان یار دوازدهم یاد می‌شود نکنند.

در این بین اما تماشاگران آبادانی برخلاف این جریان در روز بازی با پرسپولیس در هفته نخست رقابت‌ها حرکتی قابل تقدیر از خود نشان دادند که شاید در ابتدا بسیاری از آن به سادگی گذشتند اما حالا ارزش این کار تماشاگران فوتبال فهم آبادانی بیش از بیش نمایان شده است.

آنگاه که هواداران تیم فوتبال نفت آبادان با وجود شکست یک بر صفر تیمشان در برابر پرسپولیس در پایان بازی به تشویق طلایی پوشان پرداختند و بابت بازی قابل قبول با وجود شکست تیمشان از بازیکنان تقدیر کردند، نشان دادند که فوتبال فقط به نتیجه پایانی ختم نمی‌شود و تماشاگر فوتبال دوست و فوتبال فهم نمایش تیم در طول مسابقه را نیز مبنای قضاوت قرار می‌دهد.

این کار تماشاگران صنعت نفت آبادان اقدامی در خور تقدیر است و مسئولان کمیته انضباطی و سازمان لیگ همان طور که برای تأخیر یک دقیقه ای تیم‌ها و کوچکترین تخلف تماشاگران جریمه‌های چند صد هزار تومانی را در نظر می‌گیرند، شایسته است برای این گونه اقدامات هواداران آن هم در روزهایی که به نظر می‌رسد هواداران فوتبال در بسیاری از شهرها کم حوصله شده‌اند از ابزارهای تشویقی نیز استفاده و یا حداقل از حرکات این چنینی تقدیر لسانی کنند تا شاهد فرهنگ سازی مناسبی در این خصوص نیز باشیم.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول