اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی استاندار هرمزگان تاکید کرد

راه‌اندازی بانک داده‌های امور اجتماعی هرمزگان

خبرگزاری فارس: مشاور عالی استاندار هرمزگان بر ایجاد و راه‌اندازی بانک داده‌های امور اجتماعی هرمزگان تاکید کرد.

راه‌اندازی بانک داده‌های امور اجتماعی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی علامه‌زاده عصر یکشنبه در نشست توسعه فرهنگی اجتماعی غرب و شرق هرمزگان که با حضور مسئولان دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی برگزار شد، بر برگزاری منظم نشست‌های مربوطه در این راستا تاکید کرد.

وی افزود: پراکندگی تصمیمات و مصوبات در حوزه فرهنگی اجتماعی یکی از مباحثی است که با وجود صرف زمان و انرژی قابل توجه فعالیت‌ها را در این بخش ناکارآمد کرده است.

مشاور عالی استاندار هرمزگان اضافه کرد: در واقع شورای توسعه فرهنگی اجتماعی استان می‌تواند به محلی برای سمت و سو دهی‌ به تصمیمات و مصوبات فرهنگی در سایر کارگروه‌ها و شوراهای مربوطه نیز باشد.

به گفته علامه‌زاده، در صورت جمع‌بندی و یکجاسازی دستاوردهای نرم‌‌افزاری با هدف بکارگیری در سایر بخش‌ها می‌توان گفت نشست‌ها و کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها در این راستا نتیجه‌بخش بوده است.

وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند، توسعه فرهنگی اجتماعی در مرزها و به ویژه مرزهای شرقی و جنوبی از اهمیت بالایی برخوردار است.

علامه‌زاده خاطرنشان کرد: لذا استانداری هرمزگان و دستگاه‌های مربوطه در این راستا حرکات خود را آغاز کرده‌اند.

مشاور عالی استاندار هرمزگان اضافه کرد: آن گونه که تجربه نشان داده است، توسعه بخش‌های مذهبی و دینی به ویژه با دیدن مساجد و حوزه‌ها می‌تواند کمک شایانی به توسعه فرهنگی اجتماعی مناطق به ویژه در هرمزگان داشته باشد.

علامه‌زاده با بیان اینکه حرکات و امور فرهنگی در استان باید حساب شده باشد، گفت: به دلیل ساختار فرهنگی مذهبی استان باید بسیار مراقب بود چرا که حتی بعضا توزیع کتبی که حتی چاپ داخل کشور است نیز برای استان مناسب نیست چرازکه ممکن است به عنوان مثال دربر دارنده مسائلی باشد که به وحدت مردم در استان خدشه وارد کند.

وی در این بخش بر ممیزی کتاب‌ها در نمایشگاه‌های کتاب استان طی آینده تاکید کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون پژوهش‌ها و طرح‌های تحقیقاتی متعددی در حوزه اجتماعی استان صورت گرفته است، گفت: متأسفانه با وجود صرف هزینه‌هایی در این راستا از بیت‌المال شاهد آن هستیم که بسیاری از این پژوهش‌ها در گوشه و کنار انبارهای ادارات در حال خاک خوردن است.

علامه‌زاده بر راه‌اندازی و ایجاد بانک داده‌های امور اجتماعی هرمزگان تاکید و افزود: راه‌اندازی اینچنین پایگاهی مدت‌هاست که در استان محسوس است چرا که هر کاری امروز بخواهد انجام گیرد نیاز به داده‌ها و اطلاعات مناسب دارد.

مشاور عالی استاندار هرمزگان در پایان خواستار تدوین و ارائه تقویم سالانه نشست‌های شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب هرمزگان توسط دبیرخانه این شورا شد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول