اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ساخت بلوارهای جدید در دستور کار شهرداری میناب

دومین شهر بزرگ هرمزگان ناتوان از اتمام یک بلوار پس از 17 سال

خبرگزاری فارس: در حالی شهردار میناب از احداث بلوارهای جدید در این شهر خبر می‌دهد که طی سال‌های گذشته شهرداران سابق با گذشت 17 سال از آغاز عملیات احداث پروژه بلوار چهار کیلومتری آل محمد (ص) در این شهر از اتمام آن ناتوان بوده‌اند.

دومین شهر بزرگ هرمزگان ناتوان از اتمام یک بلوار پس از 17 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب دومین شهرستان بزرگ هرمزگان، محسن حسین‌پور عصر امروز در نشستی پیرامون آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی این شهر با بیان اینکه طی هفته دولت شهرداری میناب چند پروژه را آماده بهر‌ه‌برداری کرده است، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط شهرداری افتتاح دو پروژه پارک ساحلی آنامیس با تامین اعتبار از محل منابع داخلی شهرداری و همچنین پروژه پیاده روسازی بلوار خلیج فارس با اعتبار یک میلیارد ریال و به طول یک‌هزار و 400 و عرض چهار متر مدنظر است.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای شهرداری میناب ادامه داد: پروژه بتن ریزی و ایجاد دیوار حفاظتی ضلع شرقی بلوار امام با اعتبار یک میلیارد ریال و بتن‌ ریزی کوچه‌های محلات از محل اعتبارات داخلی شهرداری میناب از جمله پروژه‌های در دست اجرا و اقدام شهرداری میناب است.

شهردار میناب با بیان اینکه پروژه‌هایی نیز در زمینه توسعه فضای سبز شهر در حال حاضر در دست اجراست، افزود: توسعه فضای سبز بلوار آل محمد (ص) طی دو فاز که فاز نخست توسط پیمانکار توسعه فضای سبز و فاز دوم توسط واحد فضای سبز و پارک‌های شهرداری در دست اجراست و از جمله پروژ‌ه‌های مهم شهرداری در این بخش به شمار می‌رود.

وی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام که عملیات عمرانی آنها راکد است، نیز خاطرنشان کرد: همانگونه که مردم شریف شهر میناب استحضار دارند یکی از مشکلات مجموعه شهرداری در زمینه امور عمرانی بحث پروژه‌های نیمه‌تمام است که از مهم‌ترین دلایل ایجاد این دست مشکلات در حوزه مالی و تامین اعتبار است.

حسین‌پور افزود: یکی از این پروژه‌ها بلوار آل محمد (ص) است که پس از 17 سال هنوز عملیات عمرانی این پروژه به اتمام نرسیده و برای اتمام این پروژه نیازمند 7 میلیارد ریال منابع مالی هستیم.

به گفته وی یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌های نیمه تمام شهرداری احداث پارک کوثر به مساحت 3.5 هکتار و با صرف اعتبار بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیون ریال است که هم‌اکنون عملیات عمرانی آن راکد مانده و نیازمند اعتباری 4 میلیارد ریالی برای اتمام این پروژه است.

شهردار میناب گفت: در مورد بحث حل مشکل ترافیک شهر و کم‌عرض بودن خیابان‌ها تصمیماتی اتخاذ شده است.

وی افزود: امور پیرامون حل مشکل ترافیک و بحث کم‌عرض بودن بسیاری از خیابان‌های سطح شهر در دو حوزه در حال بررسی است.

به گفته شهردار میناب یکی از این حوزه‌ها که شهرداری به صورت تخصصی و زیرساختی برای حل این مشکل ورود پیدا کرده ایجاد یک بلوار جدید بنام بلوار امام علی (ع) به موازات دو بلوار امام خمینی (ره) و بلوار آل محمد (ص) است که در مراحل اولیه طراحی این پروژه هستیم و برای حل مشکل در کوتاه مدت در حال ایجاد پارکینگ‌هایی در نقاط پرتجمع و ترافیک شهر هستیم تا از این طریق بتوان اندکی از بار ترافیک را روان‌سازی کرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول