اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تیر ماه امسال

هرمزگانی‌ها 17 هزار بار به 110 زنگ زدند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرماندهی و کنترل فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: در تیر ماه سال ‌جاری 17 هزار مورد تماس تلفنی با فوریت‌های پلیسی این استان برقرار شده است.

هرمزگانی‌ها 17 هزار بار به 110 زنگ زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس عبدالله حسن‌زاده عصر امروز در نشست تشریح عملکرد و اقدامات تیر ماه مرکز فرماندهی و کنترل (مرفوک) هرمزگان اظهار داشت: بخشی از امور این مرکز به مبحث ثبت و ضبط ارتباطات با پلیس اختصاص دارد.

به گفته وی در تیر ماه سال جاری 17 هزار و 255 مورد تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی استان توسط این مرکز به ثبت رسیده است.

به گفته رئیس مرکز فرماندهی و کنترل فرماندهی انتظامی هرمزگان از این تعداد تماس، 10 هزار و 123 مورد عملیاتی شده است.

حسن‌زاده اضافه کرد: پنج هزار و 586 مورد نیز به مشاوره و راهنمایی منجر شده که سبب شده است تماس‌گیرنده از رجوع فیزیکی پلیس بی‌نیاز باشد.

وی با بیان اینکه تعداد یک‌هزار و 564 مورد تماس نیز غیر قابل رسیدگی اعلام شده است، افزود: اینگونه تماس‌ها اغلب ریشه در عدم آگاهی کافی از وظایف پلیس دارد.

این مسئول انتظامی در ادامه افزود: بیشترین تماس‌های حاصله با 110 مربوط به حوزه تصادفات و در رابطه با پلیس راهور و فراخوانی این پلیس برای رسیدگی به صحنه‌های تصادفات پیش آمده با 2 هزار و 503 مورد است.

به گفته حسن‌زاده این بخش از تماس‌ها 27 درصد از کل تماس‌ها را به خود اختصاص داده است.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل فرماندهی انتظامی هرمزگان ادامه داد: همچنین یک‌هزار و 877 مورد تماس نیز در رابطه و با هدف رسیدگی به نزاع و درگیری طی تیرماه با مرکز فوریت‌های پلیسی در استان حاصل شده است که 20 درصد از حجم کل تماس‌ها را نشان می‌دهد.

وی افزود: یک‌هزار و 313 مورد از تماس‌ها نیز در رابطه با موضوعات اجتماعی و یک‌هزار و 171 مورد در رابطه با سرقت به ترتیبت با 14 و 13 درصد از حجم کل‌ تماس‌ها حاصل شده است.

به گفته حسن‌زاده اوج تصادفات منجر به خسارت و ترافیک درون‌شهری در ماه رمضان مربوط به موعد قبل و نزدیک به افطار است.

رئیس مرفوک پلیس هرمزگان در همین راستا از مردم خواست با تنظیم زمان خود و به همراه داشتن آب و میوه‌هایی همانند خرما، در رسیدن به خانه در موعد یاد شده با هدف صرف افطاری، نهایت آرامش و دقت را در رانندگی داشته باشند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول