اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خبر داد

حفاظت از 400 کیلومتر رودخانه‌های قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین از حفاظت و مطالعه بر روی 400 کیلومتر از رودخانه‌های استان قزوین خبر داد.

حفاظت از 400 کیلومتر رودخانه‌های قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای قزوین، کیومرث دانشجو در خصوص وضعیت موجود رودخانه‌های استان قزوین اظهار کرد: به منظور حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها و جلوگیری از تجاوزهای غیر قانونی به این حرایم، حدود 400 کیلومتر از رودخانه‌های استان مورد مطالعه و نقشه‌برداری قرار گرفته و با انجام میله‌کوبی و رپرگزاری این حرایم مشخص و حفاظت شده است.

وی افزود: در بحث حفاظت محیط زیست این شرکت با تشکیل کارگروه حفاظت کیفی استان متشکل از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، برای حفظ منابع ارزشمند از آلودگی‌ها اقدامات جدی به عمل آورده است.

دانشجو با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه با مطالعه و اجرای 3 سد مخزنی در استان یادآور شد: سد نهب نخستین سد مخزنی استان قزوین است که به منظور کنترل و ذخیره جریانات نا به هنگام و سیلابی رودخانه خررود و تنظیم آب برای اراضی کشاورزی پایین دست و تغذیه مصنوعی آبخوان دشت قزوین و مدیریت بهره‌برداری از منابع آب با هدف حفظ و بهبود آبخوان دشت قزوین و همچنین بهبود وضعیت کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک و در فاصله 65 کیلومتری شهر قزوین و جنوب غربی شهر تاکستان در حال احداث است.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول