اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باقرپناهی پیش‌بینی کرد

متروی قم تا 20 سال دیگر به ایستگاه آخر نمی‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان قم خواستار تامین مالی قطار شهری قم شد و گفت: کمبود اعتبارات حرکت اجرای پروژه قطار شهری قم را کند کرده که با این وضعیت اجرای این پروژه تا 20 سال دیگر ادامه خواهد داشت.

متروی قم تا 20 سال دیگر به ایستگاه آخر نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدرضا باقرپناهی عصر امروز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سفر به قم از مسئولان خواست تا جهش دفعی در عمران شهری را سرلوحه کار خود قرار دهند اظهار کرد: متاسفانه این اتفاق نیفتاد و جهش دفعی غیر از این وضعیتی است که ما هم‌اکنون با آن مواجه هستیم.

وی افزود: نگرانی ما این است که اگر این عقب‌ماندگی متراکمی که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند با همین وضعیت ادامه پیدا کند، روزبه‌روز عقب‌ماندگی‌های قم مضاعف می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه باید جهشی صورت بگیرد تا بتوانیم استان را متحول کنیم خاطر نشان کرد: متاسفانه از ظرفیت‌هایی که داریم نتوانستیم استفاده کنیم که یکی از این ظرفیت‌ها کارگروه توسعه و عمران قم است که از آن استفاده نکردیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیار خوب کارگروه توسعه و عمران قم اظهار کرد: البته به جز این کارگروه ظرفیت‌های زیادی داریم که باید مورد استفاده قرار گیرد.

باقرپناهی یادآور شد: میزان پس‌انداز مردم قم در بانک‌ها 3 هزار میلیارد تومان بود که تنها 50 درصد از این میزان به عنوان تسهیلات در اختیار مردم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در برخی از استان‌ها 1.3 دهم برابر پس‌انداز مردم بانک‌ها تسهیلات داده‌اند خاطر نشان کرد: در این زمینه هم بانک‌های استان تعلل داشته‌اند و هم برخی از قوانین دست و پاگیر موجب شده مردم نتوانند تسهیلات را دریافت کنند.

رئیس شورای اسلامی استان قم در ادامه با بیان اینکه هماهنگی کامل بین ارکان استان وجود ندارد تاکید کرد: اتاق فکری در استان وجود ندارد تا طرح‌های کلان را پیش ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تامین مالی قطار شهری قم شد و گفت: آنچه ما انتظار داشتیم پیمانکار برآورده نکرده است.

باقرپناهی با بیان اینکه حمایت‌های مالی انجام نشده است‌ افزود: سرعت اجرای پروژه باید بیش از این چیزی باشد که هم‌اکنون در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: اینگونه که پروژه پیش می‌رود قطار شهری قم تا 20 سال دیگر هم اجرا نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی استان قم افزود: پیمانکار 20 میلیارد کار و هزینه کرده است که تنها یک دهم این میزان پرداخت شده است.

وی با تاکید بر رفع هر چه سریع‌تر مشکلات مالی این پروژه تصریح کرد: باید تلاش کنیم که هر چه زودتر پروژه جمع شود، اگر روند پروژه کند باشد مردم همان چیزی که داشتند را نیز از دست می‌دهند.

باقرپناهی با اشاره به راه‌اندازی باند تندرو طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) در ایام نیمه شعبان خاطر نشان کرد: ریل راه‌‌آهن در تقاطع این پروژه قرار بود جمع شود که این کار هنوز صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول