اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

سهم 2.3 هزار میلیاردی متروی تبریز از اعتبارات طرح ماندگار

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: 2 هزار و 300 میلیارد ریال از اعتبارات طرح‌های ماندگار به متروی تبریز اختصاص یافت.

سهم 2.3 هزار میلیاردی متروی تبریز از اعتبارات طرح ماندگار

محمد اشرف‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: این اعتبار علاوه بر اعتبارات مصوب اختصاصی برای متروی تبریز و از محل اعتبارات طرح‌های ماندگار ریاست جمهوری اختصاص یافته است.

وی افزود: مقرر شده تا فاز نخست این پروژه تا میدان ساعت جزو طرح‌های ماندگار لحاظ شود که این پروژه‌ها نیز باید تا سه ماهه اول سال 92 به بهره‌برداری برسند.

اشرف‌نیا کل پروژه‌های استان را که جزو طرح‌های ماندگار تعریف شده‌اند 60 طرح عنوان کرد و گفت: طرح‌های 11 دستگاه اجرایی استان جزو طرح‌های مهر ماندگار دولت نهم قرار گرفته‌اند که بیشتر به امور زیربنایی و راه و شهرسازی مربوط می‌شوند.

وی اضافه کرد: 15 طرح در بخش آبی استان با بیش از 9.5 هزار میلیارد ریال اعتبار از جمله این طرح‌ها است که می‌توان به هفت سد موجود، دو طرح آبرسانی به مرند و میانه، 53 هزار هکتار اراضی پایاب موجود در سدها را از جمله این طرح‌ها نام برد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی 17 طرح در حوزه راه و شهرسازی استان را از دیگر طرح‌های در اولویت اتمام و در رده طرح‌های مهر ماندگار دولت اعلام کرد و گفت: بنا به اعلام دولت برای اتمام کل این طرح‌ها شش هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده می‌شود.

بیمارستان‌های مرند، سراب، ورزقان و چاراویماق جزو طرح‌های ماندگار است

اشرف‌نیا چهار بیمارستان مرند، سراب، ورزقان و چاراویماق، تقاطع غیر هم‌سطح سردرود، تقاطع غیر هم‌سطح خسروشهر و تقاطع هم‌سطح بایرام، احداث و بهسازی 752 کیلومتر راه روستایی، طرح راه آهن میانه – بستان‌آباد، 17 کیلومتر از ادامه پروژه آزادراه تبریز – زنجان را با اعتباری بالغ بر شش هزار و 350 میلیارد ریال را جزو طرح‌های مهر ماندگار حوزه راه و شهرسازی دانست.

اشرف‌نیا گازرسانی به 35 روستای بالای 150 خانوار را نیز جزو طرح‌های مهر ماندگار اعلام کرد و گفت: با گازرسانی به این روستاها بیش از 10 هزار خانوار روستایی در آذربایجان‌شرقی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: 60 طرح یاد شده تا سه ماهه اول سال آینده و تا پایان دولت نهم باید به اتمام برسند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول