اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان

"فرش دارالامان کرمان" مجوز چاپ گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: کتاب "فرش دارالامان کرمان" مجوز چاپ دریافت کرده است و به زودی منتشر می‌شود.

"فرش دارالامان کرمان" مجوز چاپ گرفت

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: کتاب "لیکوهای رودباری" مجوز انتشار دریافت کرده است و توسط حوزه هنری استان کرمان منتشر و به بازار عرضه می‌شود.

وی عنوان کرد: کتاب "نقطه عطف سرخط " نیز مجموعه‌ای از اشعار برگزیده سه دور برگزاری مسابقه نقطه عطف است که توسط حوزه هنری استان کرمان به مناسبت سالروز ارتحال امام راحل برگزار می‌شود.

سالاری بیان داشت: کتاب "نقطه عطف سرخط " برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب "خارستان حکیم قاسمی" به زودی منتشر می‌شود، ابراز داشت: کتاب "انقلاب ‌اسلامی در زرند" نوشته مهدی سهرابی تدوین شد.

سالاری تصریح کرد: کتاب انقلاب اسلامی در زرند به همت حوزه هنری استان کرمان و با کوشش مهدی سهرابی تدوین شد و پژوهش این کتاب 600 صفحه‌ای 14 ماه به طول انجامید.

این مسئول فرهنگی افزود: در این کتاب زمینه‌سازی انقلاب‌ اسلامی از سال 1323 تا 1357، نقش مبارزات روحانیان محلی و اعزامی در پیروزی انقلاب‌اسلامی، واکنش نیروهای امنیتی و طرفداران حکومت با انقلابیون و تظاهرکنندگان، نقش فرهنگیان، بانوان، نوجوانان، جوانان و کسبه انقلابی زرند در پیروزی انقلاب‌اسلامی پرداخته شده است.

سالاری گفت: همچنین در این کتاب نقش کارکنان ذوب‌آهن، معادن و توانیر زرند، وقایع و جنبش‌های توابع زرند در دوران انقلاب و خاطرات دوران مبارزات روحانیان و شاهدان عینی در پیروزی انقلاب به رشته تحریر درآمده است.

وی اظهار داشت: بخش پایانی این کتاب به ارائه اسناد و عکس‌های دوران انقلاب اختصاص دارد.

سالاری با اشاره به اینکه کتاب "میرزای شاه‌شکار" برای بررسی به حوزه هنری مرکز ارسال شده است، خاطرنشان کرد: کتاب "فرش دارالامان کرمان" با موضوع فرش دستبافت کرمان مجوز چاپ دریافت کرده است.

وی عنوان کرد: کتاب "زن در حافظه آب" نوشته عیسی عسکری در دست بررسی است.

سالاری با بیان اینکه نقد دو کتاب در حوزه هنری استان کرمان طی سال جاری انجام شد، افزود: حوزه هنری برای برگزاری نشست‌های نقد کتاب در هر دو ماه یک بار اقدام کرد، اما با توجه به استقبال مناسب مخاطبان، این برنامه به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: مجموعه‌های داستان و شعر هنرمندان کرمانی در سال نخست برگزاری نشست‌های نقد کتاب در حوزه هنری استان کرمان نقد می‌شود.

سالاری همچنین از انتصاب سرپرست دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان کرمان خبر داد و افزود: مهدی دهاقین‌بذرافشان به عنوان سرپرست این دفتر منصوب شد.

وی ابراز داشت: حوزه هنری استان کرمان در نظر دارد تا کتابی از فیلمنامه‌های با محوریت اخلاق و تحکیم خانواده را با رویکرد حمایت از فیلمنامه‌نویسان، اشاعه فرهنگ اخلاق و خانواده ایرانی‌ اسلامی و با نگاه بومی به چاپ برساند. 

سالاری از هنرمندان و فیلم‌نامه‌نویسان استان کرمان خواست تا برای نگارش فیلم‌نامه با موضوع ذکر شده و ارسال آن به حوزه هنری استان کرمان برای مشارکت در تدوین این کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول