اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم:

دولت به مشکلات چاپخانه‌داران رسیدگی کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم گفت: دولت باید رسیدگی به اوضاع چاپخانه‌داران را در اولویت قرار دهد.

دولت به مشکلات چاپخانه‌داران رسیدگی کند

جهانگیر رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به افزایش قیمت کاغذ در چند روز گذشته اظهار داشت: در حال حاضر در استان قم بسیاری از چاپخانه‌ها با بحران جدی روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به اینکه ملزومات مصرفی صنعت چاپ و نشر طی ماه‌های اخیر افزایش قیمت چند برابری داشته است ابراز داشت: مجموعه شرایطی که ایجاد شده موجب رکود صنعت چاپ و نشر شده است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم افزود: از طرفی در سال‌های اخیر قیمت حامل‌های انرژی چند برابر افزایش پیدا کرده و از طرف دیگر قیمت کاغذ به سرعت در حال بالا رفتن است و ادامه یافتن این شرایط موجب صدمات جبران‌ناپذیری به صنعت چاپ و نشر خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت یک بند کاغذ از 31 هزار تومان به 60 هزار تومان ادامه داد: بالا رفتن درصد سود تسهیلات بانکی، قیمت سوخت، مالیات و ملزومات صنعت چاپ و نشر سبب شده در این صنعت کم‌کاری‌هایی صورت گرفته و فضای رقابت ناسالم ایجاد شود.

رضایی اظهار کرد: یکی از مشکلات در این زمینه نبود قانون برای ثبت صنفی چاپخانه‌ها و اعطای مجوزهای بی‌رویه است.

وی عنوان داشت: چاپخانه‌های نوپا برای جلب مشتری فضای رقابتی را در این صنف دچار مشکل کرده و با ارائه قیمت‌های زیر قیمت تمام شده، کار را برای دیگر واحدها غیرممکن می‌سازند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم با گلایه از کم‌توجهی به اصناف ابراز داشت: در این شرایط اگر دولت حمایت خود را از این صنعت دریغ کند، مشکلات مانع از کار سالم در عرصه چاپ و نشر خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه مالیات برای چاپخانه‌داران ایجاد می‌شود ادامه داد: در این زمینه نیز دولت باید حمایت خود را از صنعت چاپ و نشر دریغ نکند.

رضایی با اشاره به 15 درصد افزایش مالیات برای چاپخانه‌داران شهرستانی خاطر نشان کرد: این رقم با رقم افزایش مالیات در تهران برابر است در حالی که تراکنش مالی در شهر تهران چند برابر بوده و قابل مقایسه با درآمد واحدهای صنعتی در شهرستان نیست.

وی افزود: چاپخانه‌داران بخش خصوصی به علت نبود حمایت دولتی و در مقایسه با چایخانه‌هایی که در حمایت مؤسسات و ارگان‌ها هستند، بسیار آسیب‌پذیرتر بوده و درگیر یک رقابت کمرشکن شده‌اند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول