اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

حق مصاحبه مسئولان با رسانه‌ها هدفمند شود

خبرگزاری فارس: سخن‌گوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی از مسئولان با ناآگاهی از موضعی خاص، نباید به اظهار نظر در رسانه‌ها بپردازند بنابراین باید برای افرادی که حق مصاحبه با رسانه‌ها را دارند، تعریفی صورت بگیرد.

حق مصاحبه مسئولان با رسانه‌ها هدفمند شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالفضل قربانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بسیاری از گرانی‌های امروز جنبه واقعی نداشته و این گرانی‌ها جنبه کاذب دارند و طی سال‌های گذشته دولت سیاست‌های بیشتری را نسبت به کنترل گرانی‌ها اعمال کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بحث بیکاری برای جوانان و به ویژه برای افرادی که در آستانه تشکیل خانواده قرار دارند به یک معضل بسیار بزرگ تبدیل شده است، اضافه کرد: بیکاری جوانان یکی از چالش‌های بسیار جدی جامعه در سطح گسترده است.

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه معضل بیکاری در کلان‌شهرها نمود بیشتری داشته و در وضعیت بد‌تری قرار دارد، تصریح کرد: آمار‌هایی که از سوی رسانه‌ها و دستگاه‌های دولتی ارائه می‌شود تنها به مشاغلی پرداخته می‌شود که از سوی دولت تأمین شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمه‌ شدگان براساس تعداد افراد شاغل اعلام می‌شود، ادامه داد: هیچ یک از این موارد نمی‌تواند آمار صحیحی را از درصد افراد شاغل ارائه کند و در حال حاضر بسیاری از افراد بیمه شده فاقد شغل هستند و به روش‌های مختلفی بیمه شده‌اند اما درآمدی برای اداره زندگی خود ندارند.

قربانی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف و به ویژه بخش خصوصی افزایش داده شود، تاکید کرد: پرداختن به صنایع دستی یکی از راهکار‌های موجود در اصفهان برای ساماندهی وضعیت اشتغال جوانان است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از شغل‌ها توسط افراد بازنشسته به صورت مجدد، اشغال شده است، افزود: با توجه به این موضوع فرصت‌های شغلی از افراد جویای کار گرفته می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها باید به صورتی باشد که فرصت‌های شغلی برای جوانان از بین نرود.

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از جوانان به دنبال معضل بیکاری، از بسیاری از آسیب‌های روحی و روانی رنج می‌برند، گفت: باید کمیته‌ای در استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان برای رسیدگی به مشکل بیکاری جوانان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه این روز‌ها مسئله گرانی‌ها از ناحیه تمام مردم به مسئولان تذکر داده می‌شود، اظهار کرد: در سال جاری سیاست‌های دولت نسبت به کنترل گرانی‌ها کم‌رنگ شده است و این سیاست‌ها نسبت به سال‌های گذشته کم‌تر اعمال می‌شود.

قربانی با اشاره به اینکه گرانی یکی از معضلات و مباحث جدی مردم و جامعه است، اضافه کرد: مسئولان باید ساز و کار‌های مناسب را برای کنترل گرانی‌ها به کار بگیرند و با انجام تعهدات خود اعتماد مردم را به دست آورند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است در شهرداری و سازمان‌های اجرایی شهرداری، برای افرادی که حق مصاحبه با رسانه‌ها را دارند، تعریف صورت بگیرد، تصریح کرد: برخی از مسئولان به علت بی‌اطلاعی در مورد موضعی خاص، نمی‌توانند در این زمینه اظهار نظر کنند.

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: رسانه‌ها و اصحاب جراید نیز باید به این موضوع توجه کنند و اصحاب رسانه باید خود ارزش رسانه را حفظ کنند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول