اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

رسانه‌ها نقش اساسی در تحقق‌ آرمان‌های انقلاب دارند‌‌

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید گفت: امروز همه جامعه باید در محقق شدن آرمان‌های انقلاب تلاش کنند که البته رسانه‌ها نیز در این عرصه بسیار نقش بسزایی دارند و باید به محقق شدن این آرمان‌ها کمک کنند.

رسانه‌ها نقش اساسی در تحقق‌ آرمان‌های انقلاب دارند‌‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی در جمع رئیس، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده خبر مشهد که در محل استقرار وی در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه‌ها در جامعه کنونی اظهار داشت: اگر رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای آن علمی را که می‌بایست به آنها آموخته شود، بیاموزند می‌توانند خدمات بسیار بزرگی را به ملت و فرهنگ جامعه ارائه کنند و در گسترش اطلاعات و آگاهی‌های مردم نقش بسزایی داشته باشند.

وی افزود: رسانه‌ها امروز در سراسر دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند چرا که تا خبری اتفاق می‌افتد آنها به سرعت آن را در سراسر جهان انتشار می‌دهند، به عنوان مثال رسانه‌ها هستند که حوادث جنایات مسلمانان میانمار را انتشار داده و مردم را نسبت به این جنایات مطلع می‌کنند.

این مرجع عظام تقلید خاطرنشان کرد: امروزه اکثر مطالبی که به سرعت در دنیا منتشر می‌شود از ناحیه رسانه‌هاست، بنابراین در این راستا همواره باید به تعهد خود و ارزشمداری و امانتداری در انعکاس اخبار و اطلاع‌رسانی توجه ویژه داشته و هم‌چنین دست‌اندرکاران و مسئولان نیز به این موضوع اساسی باید نگاهی جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها امروز در فرهنگ مردم نقش بسیار تاثیرگذاری دارند، لذا باید کسانی که آموزش می‌بینند نیز از تعهد و ارزشمداری و امانت‌داری برخوردار باشند چرا که هر اندازه در آموزش فعالان رسانه‌ای به این مسئله بیشتر توجه صورت گیرد، توانمندی این افراد با اتکا به ارزش‌ها و معارف اسلامی در عرصه‌های اطلاع‌رسانی و فعالیت در رسانه‌ها افزایش می‌یابد.

صافی‌گلپایگانی ادامه داد: باید فعالان رسانه‌ای امروز نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی صحیح به مردم احساس مسئولیت کنند و متعهد به کار و اطلاع‌رسانی خود باشند.

وی یادآور شد: اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح در آگاهی‌بخشی اقشار مختلف جامعه بسیار دارای اهمیت است و باید با اطلاع‌رسانی صحیح مردم را در جریان اخبار و گزارش‌های مختلف سراسر جهان قرار داد.

این ‌مر‌جع ‌تقلید ‌گفت: رسانه‌ها در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و انقلابی و ارزش‌های اسلامی نقش بسزایی دارند.

وی‌ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی اظهار داشت: رسانه‌ها امروز باید به نوبه خود با فرهنگ‌سازی موثر و صحیح سطح آگاهی‌های عمومی مردم را در ارتباط با مسائل مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی افزایش داده و در رشد دینی و بصیرت دینی مردم تاثیرگذار باشند.

این مرجع عظام تقلید ادامه داد: اطلاع‌رسانی و استفاده از رسانه‌ها امروز یکی از اصول اساسی تمدن هر جامعه است و باید توجه کنیم که اگر بی‌خبر باشیم قطعاً عقب خواهیم ماند و رشد و پیشرفت نخواهیم کرد.

وی افزود: امروز همه جامعه باید در محقق شدن آرمان‌های انقلاب تلاش کنند که البته رسانه‌ها نیز در این عرصه بسیار نقش بسزایی دارند و باید به محقق شدن این آرمان‌ها کمک کنند.

صافی‌گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان دانشکده خبر مشهد تاکید کرد: باید ضمن شناخت وظیفه و رسالت خطیر خود در امر تربیت و آموزش افراد متعهد در عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی، نباید از هیچ تلاشی در این راستا دریغ کنید.

وی ادامه داد: باید توجه کنید که بصیرت دینی و رشد دینی در جوار تمام استعدادها و توانمندی‌های انسان‌ها از ضرورت‌های فعالان رسانه است و هر اندازه که رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای در کنار تعهد خود به ارزش‌های اسلامی و کار و مسئولیت خطیر خود به این مباحث توجه بیشتر کنند، برای کشور و تمام مسلمانان جهان تاثیرگذارتر خواهند بود.

صافی‌گلپایگانی تاکید کرد: باید همواره توجه داشت که رسانه‌ها در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و انقلابی و ارزش‌های اسلامی نقش بسزایی داشته و در این راستا باید در ترویج این فرهنگ بیش از پیش تلاش کنند.

رئیس دانشکده خبر مشهد نیز در ابتدای این دیدار در سخنانی اظهار داشت: دانشکده خبر مشهد مقدس در سال 86 با توجه به خلأ رسانه‌ای که در استان خراسان‌رضوی و کشورهای منطقه حس می‌شد در جوار بارگاه حضرت ثامن‌الحجج (ع) در پایتخت معنوی ایران به عنوان دومین قطب رسانه‌ای کشور تاسیس شد که در ابتدا با یک رشته آغاز به کار کرد در حالی که امروز این دانشکده دارای 10 رشته و حدود 700 دانشجو است.

سیدامیررضا جهانشاهی افزود: هم‌چنین از اقدامات این دانشکده می‌توان به تاسیس نخستین قرارگاه علمی جنگ نرم در این دانشکده اشاره کرد و هم‌چنین انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف استان خراسان‌رضوی نیز از دیگر اقدامات این دانشکده است.

به گفته رئیس دانشکده خبر مشهد در آینده‌ای نزدیک نخستین مرکز پژوهشی تخصصی کتابخانه‌ای اسناد رسانه‌ای نیز توسط این دانشکده احداث می‌شود.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول