اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

5500 هکتار از موقوفات حضرت قیدار نبی اصلاح سند شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اصلاح سند موقوفات حضرت قیدار نبی به مساحت 5 هزار و 500 هکتار خبر داد.

5500 هکتار از موقوفات حضرت قیدار نبی اصلاح سند شد

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان زنجان در دو سال گذشته اقدامات بسیاری را در زمینه احیای موقوفات انجام داده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد احیای موقوفات استان به ریاست استاندار زنجان اظهار کرد: این ستاد با عضویت معاونان استاندار، رئیس کل دادگستری، شهرداری‌ها و مدیران کل ثبت اسناد جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، سازمان راه و شهرسازی و بنیاد مسکن فعال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه با اشاره به اصلا ح سند مالکیت شش‌دانگ موقوفات حضرت قیدار نبی به مساحت حدود 5 هزار و 500 هکتار افزود: استرداد مطالبات موقوفات توسط ادارات کل استان که مستاجر موقوفه هستند، صدور مجوز تغییر کاربری بدون کسر سهم شهرداری به موقوفات استان، صدور مجوز برای حفر چاه در موقوفات مستعد استان و حضور نماینده اوقاف در کمسیون ماده پنج از مصوبات مهم ستاد احیای موقوفات در استان زنجان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعامل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان برای بهره‌وری بیشتر از موقوفات و بقاع متبرکه تصریح کرد: خوشبختانه تعاملات اداره کل اوقاف با دستگاه‌های اجرایی استان در حد مطلوبی قرار دارد.

باقری همچنین با اشاره به تعامل با فرمانداران و ثبت اسناد که منجر به آزادسازی موقوفات امامزاده سید اسماعیل به ارزش 800 میلیارد ریال شد افزود: همکاری در راستای داده آماری موقوفات استان منجر به شناسایی 95 موقوفه شده است.

وی در ادامه با اشاره به تعامل با دانشگاه علوم پزشکی افزود: این موضوع نیز منجر به آزادسازی بخشی از موقوفه مرحوم مغازه به ارزش 30 میلیارد ریال شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به تشکیل اتاق فکر برای بررسی پروژه‌های سرمایه گذاری با عضویت معاونت تولیدات گیاهی وزرات جهاد کشاورزی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان، مدیرکل منابع طبیعی، مدیر آب و خاک، شرکت ارکان رهاب و سه نفر از اساتید دانشگاه با دبیری بنیاد توسعه عمران موقوفات استان گفت: تشکیل این کمیته، تحقق برنامه‌های سالانه و تعامل مثبت و سازنده با اصحاب رسانه مخصوصا با صدا و سیما و استفاده از ظرفیت‌های حوزه های علمیه و ائمه جمعه از دیگر دستاوردهای اوقاف در سال‌های اخیر بوده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول