اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی دو سال اخیر

مرگ مادران باردار در آبیک صفر بوده است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: طی دو سال اخیر مرگ مادران باردار در شهرستان آبیک صفر بوده است.

مرگ مادران باردار در آبیک صفر بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سید سعید اسکویی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما (15 اردیبهشت) که در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران برگزار شد، گفت: دو سال است که در شهرستان آبیک موردی از مرگ مادران باردار نداشته‌ایم که این مسئله دستاوردی بزرگ برای این شهرستان محسوب می‌شود.

وی افزود:  علاوه بر شاخص سلامت، کاهش مرگ مادران باردار در چند سال اخیر از شاخصه‌های توسعه کشور محسوب می‌شود.

این مسئول شاخص مرگ مادران باردار در کشور را 28 در 100 هزار یادآوری کرد و گفت: این رقم در استان قزوین 10 در 100 هزار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی دقیق کاهش مرگ مادران باردار که یک دستاورد محسوب می‌شود، حفظ کنیم.

اسکویی با اشاره به کار طاقت فرسای مامایی تصریح کرد: نگه داشتن آمار کاهش مرگ مادران باردار کاری سخت و طاقت فرساست که ماماها با تلاش زیاد در راستای حفظ مادر و جنین گام برمی‌دارند.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول